Kristiāna Latkovska

31 gadi, Varakļāni

Lasu ar prieku!

Iesniegtās recenzijas

Vārnas

Laura Vinogradova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Lasot grāmatu šķiet, ka sirds pielīst pilna līdz malām – skaudro stāstu caurvij smalki labestības tīkli. Autores valoda šajā stāstā ir īpaši skaista, izsmalcināta.
“Es domāju, ka mēs esam cilvēki. Tu un es.” Neskatoties uz tautību, ādas krāsu vai maka biezumu, mēs visi, pirmkārt, esam cilvēki.
Grāmatā tiek apskatītas vairākas smagas tēmas, taču stāsts ir plūstošs, nevienā mirklī nešķiet, ka kaut kā būtu par daudz. Ieteiktu lasīt vidusskolas vecuma bērniem. Ticu, ka ar katru šādu grāmatu jeb precīzāk ar katru šādas grāmatas lasītāju, pasaule kļūst par mazliet labāku vietu.

Plastmasas huligāni. Tas ir murgs!

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

“Interesants stāsts, viegli lasāms, košas ilustrācijas” es teiktu, ja nebūtu lasījusi pirmās divas grāmatas, taču salīdzinot ar pirmajām divām grāmatām, kas man tiešām patika, grāmata šķiet uzrakstīta, tikai tāpēc, ka kaut kas bija jāraksta. Nepatika grāmatas beigas.
Taču bērns lasīja ar prieku, kas galu galā ir pats svarīgākais bērnu grāmatai! Pēc grāmatas izlasīšanas gan pārrunājām, kas no grāmatas atbilst patiesībai, kas bija tikai puikas sapnis, kāda situācija ir Latvijā ar peldvietām, dzeramo ūdeni utt.

Puika, kas spēlējās ar lellēm

Ilis

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Pirmkārt, man šķita neatbilstošs grāmatas formāts – ja grāmata paredzēta 7+ bērniem (autors intervijās kā lasītājus definē ne tikai sākumskolas, bet arī bērnudārza bērnus), tad tajā ir pārāk daudz teksta, ja tomēr paredzēta lielākiem bērniem, tad stāstījums arī varēja būt smalkāks. Grāmatā neko nav jāsecina pašam, viss tiek pasniegts uz “sudraba paplātes”.
Rakstības stils kaut kādā ziņā šķita līdzīgs Anti Sāra grāmatai “Tā iet mūsu lietas”. Nesapratu, kāpēc grāmatā papildus nodaļām, kas jau tā šķita mazliet saraustītas, vēl ielikti arī atsevišķi stāsti, bērnam traucēja – vairs nevarēja saprast, par ko ir stāsts, kāpēc pēkšņi stāstā ir cits stāsts.
Autors noteikti vēlējās tikai uzsvērt to, ka tēvi dara mazāk – taču mani kaitināja, ka grāmatas piemēri nereti bija ļoti pārspīlēti. Es personīgi nepazīstu nevienu vīrieti, kurš nemācētu ieslēgt plīti, domātu, ka tā ir ieslēgta, nepamanītu, ka olas nemaz nav vārījušās un tad jēlu olu mēģinātu nomizot it kā tā būtu vārīta…
Autors definē, ka šī ir grāmata bērniem par dzimumu līdztiesību. Ideja pat ļoti laba, taču izpildījums ne tik ļoti.

Plastmasas huligāni. Draugs pazudis

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatā turpinās stāsts par Dusmukules piedzīvojumiem. Autores stils paliek nemainīgs – grāmata caur piedzīvojumiem māca un vērš mūsu uzmanību uz vides jautājumiem. Uzskatu, ka tieši tā ir īstā vides jautājumus risināšana, jau no bērnības skaidrot bērniem problēmu un rādīt risinājumus, jo šis patiesi ir jautājums, kuru varam risināt ikkatrs!

Lilī un burvju kaķis Bubass

Baiba Zīle

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Skeptiski skatījos uz grāmatu, jo, neslēpšu - Baibas Zīles grāmatas pieaugušajiem nav manas favorītes, taču grāmata bija kolosāls pārsteigums! Viennozīmīgi viena no labākajām bērnu grāmatām, kāda lasīta šai vecuma grupā - interesanti varoņi, aizraujoši un neparedzami notikumi, kā arī izcilas fantastikas detaļas, piemēram, guļamgrāmatas, kas liekamas zem spilvena un lasāmas tikai miegā. :)
Interesanti, ka grāmatā atrodamas ar mākslīgā intelekta palīdzību veidotas ilustrācijas, kas lieliski papildināja stāstu.
Patika gan man, gan mazajam lasītājam. Dodam 5 no 5 zvaigznēm un ceram, ka autores darbu plānā ir grāmatas turpinājums!

Pagalma detektīvs jeb Kas tad tas?

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Agneses Vanagas grāmatām piemīt īpašs rokraksts, grāmatas ir ne tikai piedzīvojumiem pilnas un baudāmas, bet arī bērnam patīkamā veidā izglīto. Grāmatā katra nodaļa rakstīta no cita skatu varoņa skatu punkta, kas ļauj paskatīties uz dažādām patiesībām – patiesībā, tas tik ļoti noderētu dzīvē, redzēt ne tikai savu patiesību, bet arī citas. Septiņgadīgam lasītājam ļoti patika matemātiku neprotošais gulbis, vēl pēc grāmatas izlasīšanas ik pa brīdim dzirdēju brīnīšanos par to, kā var nemācēt skaitīt līdz pieci. Modernas ilustrācijas, stilizēti ne-standarta zīmējumi, bērns minēja, ka tādas esot tāpēc, ka tā vairs neesot mazu bērnu grāmata.

Plastmasas huligāni

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata ar pievienoto vērtību. Cik gan viegli veikalā paņemt kārtējo plastmasas maisiņu, bet te... ne tikai bērnam, bet arī pieaugušajam liek aizdomāties. Patika, ka tik nopietna tēma apspēlēta vieglā gaisotnē, bērnu piedzīvojumu grāmatā. Grāmata jaunai lasītāju auditorijai, taču pāris vietās mazliet traucēja sarežģītā teikuma uzbūve un to garums, kā piemēram “ - “Es atvēršu!” – Klāvs paķēra mugursomu, izlēca no mašīnas un pieskrēja pie pagalma vārtiem, lai paceltu vārtu aizvērtni un ar spēcīgu grūdienu aizsūtītu vienu vārtu pusi pa labi, bet uz otras uzlēktu, spēcīgi atspertos un, stāvot uz vārtu apakšējās malas, aizvizinātos līdz žogam.”. Kopumā - interesanta grāmata, kas pastarpināti izglīto vides jautājumos.

Herbe ar lielo cepuri. Ilustrēts izdevums

Otfrīds Preislers

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatu klasika! Stāsts aizrauj mazos lasītājus un liek just līdzi Herbes piedzīvojumiem, izjūtot pilnu emociju gammu. Ļoti jaukas un mīlīgas ilustrācijas, kas šķietami izstaro labestību. "Virspārcepure" un "zemapakšcepure" septiņgadīgam lasītājam gan bija mēles mežģis līdz pat grāmatas beigām. :)

Šīlas dienasgrāmata jeb Kā man laukos gāja

Brigita Andermane

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mīlīgs stāsts, pilns piedzīvojumiem un jautriem atgadījumiem no sunītes Šīlas brīvdienām laukos. Izzinoša grāmata pašiem mazākajiem lasītājiem - maz teksta, vienkāršiem, ļoti viegli uztveramiem teikumiem, košām ilustrācijām.
Izlustrācijas detalizētas, kas ļāva uzdot divgadniekam dažādus papildus uzdevumus - skaitījām cik cilvēkiem pludmalē cepure uz galvas, pētījām, kas atrodas šķūnī, ko liek galdā, kad sunītim dzimšanas diena utt.
Grāmatā arī autore uzdod dažādus izglītojošus jautājumus, uz kuriem beigās atrodamas atbildes.