Odrija Alise Kaļiņina
8 gadi, Saulkrasti
Es esmu Odrija Alise. Man ir 8 gadi. Man ļoti, ļoti patīk lasīt. Vairāk par lasīšanu man patīk tikai peldēšana. Vēl es spēlēju vijoli un dziedu.
Iesniegtās recenzijas

Meitene, vārdā Vilo. Meža šalkas, 2
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Šajā grāmatā Valentīnas mamma plāno pārcelties uz Austrāliju, jo Valentīnas vecmamma bija ragana un Valentīna manto viņas spējas. Kopumā šajā grāmatā lielāks uzsvars ir uz notikumiem ap Valentīnu. Meitenēm ir satraukums, ko darīt, ja Valentīna dosies projām. Jo meža pasargāšanai ir svarīgi, lai viņas visas būtu kopā.Man patika, ka šajā grāmatā īpaši izcēlās tas, cik labas draudzenes meitenes kļuvušas, kā palīdz un atbalsta. Valentīnai vajadzēja saņemt drosmi, lai izrunātos ar mammu, un arī šeit pārējo meiteņu atbalsts bija svarīgs.
Bija jauki atkal atgriezties mežā, raganu mājiņā, iepazīt meitenes vēl labāk. Viņas ir tik dažādas, bet katra ir lieliska savā ziņā. Mani iedvesmoja viņu draudzība. Arī šajā daļā svarīga bija meža sargāšana.
Autore atkal ļoti jauki aptvēra visas savas un arī manas mīļākās tēmas – dabu un piedzīvojumus. Un draudzību. Kā arī drosmi izteikt savas domas un sajūtas pieaugušajiem. Reizēm ir grūtāk pateikt svarīgo vecākiem. Valentīna iedvesmoja būt drosmīgai arī šajā ziņā.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja es varētu dienu pavadīt kā Vilo, tad es pievērstos mācībām. Palīdzētu pārējām meitenēm labāk apgūt savas spējas, vingrināties burvju dziru veidošanā. Tā varētu būt arī diena, kad mājiņā pēkšņi uzrodas vēl viena grāmata ar ieteikumiem un jaunām dzirām, ko izpētīt un izmēģināt, lai meitenes kļūtu stiprākas savās spējās.Tā varētu būt arī diena, kad Vilo atrod recepti dzirai, kas palīdz sazināties ar garu pasauli. Tas viņai varētu palīdzēt reiz pa reizei satikt mammu garu pasaulē. Man ir mamma un man ir grūti iedomāties, kā ir dzīvot bez mammas. Tādēļ tas būtu tas, ko es gribētu iekļaut šajā dienā - vismaz uz brīdi tikšanās un sarunas ar mammu garu pasaulē.

Meitene, vārdā Vilo. Spārnu vēdas, 3
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Trešajā grāmatā notikumi pamatā risinās ap to, kas notiek ar Lotiņu. Kādā dienā Lotiņai sāk rādīties dīvaini meža gari, kurus viņa nesaprot. Meitenes nolēma uztaisīt viņai dziru, kas ļautu sarunāties ar meža gariem.Dzira palīdz Lotiņai uzzināt, ka ir meža gars, kurš indē kokus ar atkritumiem un veido tīklus kokos, kas neļauj tiem elpot, un beigās koki mirst.
Pārējie meža gari saka, ka ir jātiek uz īpašiem kokiem, kur maziem gariņiem ir jāiedod īpašu dziru, kas izplatītos pa visiem kokiem un tā varētu iznīdēt indi.
Lotiņa sākumā nobijās no savām jaunajām spējām, bet vēlāk pieņēma savas spējas un tas palīdzēja uzzināt gan mežā radušos problēmu, gan atrast veidu, kā palīdzēt kokiem. Pārējās meitenes viņu atbalstīja, iedrošināja.
Šajā daļā turpinās tēma par dabas aizsardzību, koku svarīgumu, taču tikpat svarīga ir tēma par draudzību, atbalstu un arī iedrošinājumu, kā arī drosmi. Lotiņa kļūst daudz pašpārliecinātāka. Ļoti saistoša daļa.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja man būtu diena Vilo pasaulē, tad es izvēlētos būt Grietiņa. Es kā Grietiņa būtu mežiņā un liktu lietum līst, jo būtu jau ilgāku laiku bijusi sausa vasara un mežam vajadzētu padzerties. Pēc tam es ar savām burvju spējām izveidotu jaukas burvju nūjiņas, kuras uzdāvinātu pārējām meitenēm. Vēlāk es uzaicinātu pārējās meitenes uz ezeru peldēties un ar savām spējām darītu tā, ka ezers saviļņotos un viļņi ar mums rotaļātos. Mums visiem būtu ļoti jautri. Pēc peldēšanas mēs varētu aizdoties uz Meža lielveikalu, kur ir ļoti daudz ogas. Mēs tās lasītu un pieēstu pilnus vēderus. Būtu jautri un gardi.Šis būtu laiks, kad mežs ir mierīgs un bez apdraudējumiem. Meitenes varētu mierīgi pavadīt laiku, mācīties, peldēt, lasīt, jautroties, spēlēties.

. Meitene, vārdā Vilo
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Esmu izlasījusi visas 3 latviski izdotās Sabīnes Bolmanes grāmatas par meiteni Vilo. Man ļoti patīk. Zinu, ka vācu valodā ir izdotās vēl vairāk grāmatu par Vilo. Ar nepacietību gaidu, kad Zvaigzne ABC izdos nākamās daļas.Pirmajā grāmatā Vilo uzzina, ka ir mantojusi mājiņu mežā no savas tantes un arī burvju spējas. Vilo ir mirusi mamma. Mājiņā viņa ievācas ar tēti. Šajā grāmatā Vilo uzzina, ka viņai ir uguns spējas un ka viņai ir jāatrod vēl 3 meitenes, kurām arī burvju spējas. Kopā viņām ir jāpasargā mežs no piesārņojuma. Visām meitenēm ir ar dabas stihijām saistītas spējas.
Vilo atrod un iepazīstas ar Lotiņu, kurai ir zemes spējas, Grietiņu, kurai ir ūdens spējas, un Valentīnu, kurai bija gaisa spējas. Kopā viņām izdodas apturēt piesārņošanu, kā arī viņas atrod raganu namiņu un burvju grāmatu Grimoru. Meitenes mājiņā tiekas, lai attīstītu savas spējas un taisītu burvju dziras.
Autorei patīk meži un domāju, ka tādēļ arī viņai tik labi izdodas aprakstīt burvju mežu. Viņai patīk doties dabā un grāmatas. Ja viņai būtu burvju spējas, viņa uzburtu grāmatu namu. Abas lietas, domāju, ir tuvas ikvienam, kam patīk daba un lasīšana, kā arī piedzvojumi. Arī man. Man patīk iejusties stāstos. Šajā grāmatā tas izdevās ļoti labi. Tēma par meža glābšanu mudina arī dzīvē domāt vairāk par dabu, kā to aizsargāt.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja man būtu viena diena Vilo pasaulē, tad es vēlētos iejusties Lotiņas tēlā. Man patīk mierīgi, nosvērti tēli. Tas varētu būt skaistā vasaras dienā. Es dotos uz mežu un pavingrinātos buršanā. Pusdienas laikā aizdotos mājās, drusku atvilkt elpu un paēst. Vēlāk atkal atgrieztos, parotaļātos ar meitenēm un papļāpātu, mēs kopā varētu vingrināt spējas, radīt burvju dziras. Varbūt pat mums varētu būt grāmatu klubiņš, kurā mēs varētu apspriest izlasītās grāmatas. Šajā dienā es paliktu kopā ar pārējām 3 meitenēm nakšņot raganu namiņā. Kopā mēs varētu pasapņot par nākotnēs plāniem, stāstīt jokus un pasakas. Varbūt arī kādu dziesmu nodziedāt.
Lilī un burvju kaķis Bubass
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Es esmu izlasījusi visas 3 Baibas Zīles grāmatas par Lili un Bubasu. Man visvairāk patīk trešā grāmata. Bet tā kā tā nav “Stafetes” sarakstā, tad nolēmu rakstīt par otro grāmatu.Grāmatas par Lili un Bubasu man patīk, jo tajā aprakstītā pasaule ļauj nonākt fantāziju un brīnumainā pasaulē. Otrajā grāmatā Lilī un Bubass risina lietu, kuru nav pa spēkam atrisināt pat policijai. Viņiem ir darīšana ar snaudas grāmatu, ko sarakstījuši rūķi, un to drīkst lasīt tikai rūķi, jo visi pārējie to lasot, aizmieg.
Šajā daļā ir gan burvestības, gan draudzība, gan arī jāveic izmeklēšana kā detektīviem. Lili iepazīstas ar rūķiem, piemēram, Darba rūķi ar numuru 52 un Miega rūķi. Darba rūķis nekad nevar nosēdēt uz vietas. Viņš bija ļoti jautrs. Savukārt, Miega rūķis lasīja pasakas bērniem, lai viņi labāk iemieg. Taču tad viņam palika garlaicīgi un viņš pārtapa par Darba rūķi.
Grāmatu iesaku izlasīt visiem, kam patīk lasīt, patīk bibliotēkas un fantāziju pasaule un patīk stāsti ar detektīvu elementiem. Grāmata noteikti patiks arī kaķu mīļiem, jo Bubass ir ļoti īpašs kaķis. Viņš ir Karaliskā Augstība 😊!
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja es vienu dienu varētu pavadīt kā Lili, tad tā patiesībā būtu ļoti mierīga diena. Tas būtu siltā, saulainā vasarā. Pa logiem iespīdētu saule, smaržotu pēc vasaras un ziediem. Es to pavadītu bibliotēkā, kur Lili strādā par palīgu. Reģistrētu cilvēkus, kuri ierodas nodot grāmatas un paņemt jaunas. Brīvajos brīžos es lasītu vai vienkārši izpētītu, kādas vēl grāmatas ir plauktos un plānotu, ko vēl varētu izlasīt. Bubass laiski gulētu grāmatas plaukta augšā (vienīgā vieta, kur drīkst ēst). Panda Čao Čangs kādā stūrītī lasītu bērnu bariņam guļamgrāmatu. Varbūt es tur nosūtītu arī savus mazos brāļus, lai mammai ir kāds brīvs brīdis iedzert kafiju. Roberts Pūks meklētu vajadzīgās grāmatas. Ciemos arī būtu atnācis pitons Pēteris, lai palasītu kādu grāmatu. Viņš ir draudzīgs, tādēļ citi apmeklētāji no viņa nebītos. Dienas beigās mēs visi varētu sēdēt Bibliotēkas dārzā un dzert sulu un uzēst saldējumu. Varbūt arī dotos peldēt. Kaķis Bubass, protams, nepeldētu, jo Karaliskajai Augstībai peldēt nepatīk. Un noslēgumā varētu skatīties norietam sauli.Tā būtu skaista diena!