Toms Vizulis

8 gadi, Ikšķile

Riteņbraukšanas entuziasts ar grāmatu padusē. Patīk lasīt gan komiksus un dienasgrāmatas, gan garākus stāstus un piedzīvojumu aprakstus. Daudz laika pavadu ārā: skrienu, lecu un uzraugu pagalma ežus. Katra diena piepildīta ar jauniem pārsteigumiem un atklājumiem.

Iesniegtās recenzijas

Mūmijas noslēpums. Lases un Majas detektīvaģentūra

Martins Vīdmarks, Helēna Villisa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Šoreiz bērniem nākas pierādīt, ka viņi prot savu darbu. Taču viņi nepadodas un iegūst muzeja vadītājas uzticību. Man patika apkopējas ideja pārģērbties par mūmiju. Viņa paslēpās tualetē, lai nozagtu vērtīgākās gleznas. Man jau pašā sākumā viņa šķita aizdomīga, jo apkopējai nepatika savs darbs. Taču arī muzeja vadītāja pret saviem darbiniekiem izturējās nejauki, tāpēc visiem bija žēl apkopējas. Bērni uzrakstīja rakstu avīzē, un kultūres ministre apsolīja glābt senās gleznas no pārdošanas. Ir svarīgi darīt darbu, kas tev patīk. Tad būsi draudzīgāks un laimīgāks.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Lase, jo viņš pamanīja kaut ko aizdomīgu mūmijas tēlā. Tikai nesaprotu, kāpēc abi detektīvi izvēlējās palikt ārpus apzagtās zāles nevis vēroja notiekošo kopā ar apsargu. Es Lases vietā ietu iekšā pie mūmijas un gaidītu zagli tur. Apkopēja nevarētu nozagt gleznu, jo es neskatītos sporta spēles un negulētu, kā to darīja apsargs. Iespējams, tādā veidā būtu izglābis arī pašu apkopēju.

Filmas noslēpums. Lases un Majas detektīvaģentūra

Martins Vīdmarks, Helēna Villisa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man patika filmas uzņemšanas aina. Filmai pietrūka viena aktiera, un tā vietā tika uzaicināts komisārs. Viņam vajadzēja mācīties nekustēties, tāpēc komisāru pa nakti ielika būrī. Taču kāda aktrise šajā pašā naktī ielauzās briļļu veikalā, jo viņas tētis tur bija paslēpis dimantus. Nākamajā naktī Maja, Lase un komisārs noslēpās briļļu veikala pagrabā un pieķēra aktrisi nozieguma vietā. Maja un Lase turpina pārsteigt ar savu attapību un izveicību. Grāmata māca, ka svešas mantas aiztikt nedrīkst. Katrs sliktais darbs "nāk gaismā", un noziedziniekam sava vaina jāizpērk.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Lase un izdomāt interesantākas slēpšanās vietas. Piemēram, pielīmēties pie griestiem vai izurbināt caurumu sienā. Varētu ielīst kastē vai bruņutērpā un izlikties par manekenu. Es ieteiktu visiem sadalīties un slēpties dažādās vietās. Viens paliktu pagrabā, otrs uzlīstu uz jumta, bet trešais - veikala telpā. Tā būtu vieglāk novērot apkārt notiekošo un dot signālu pārējiem par zagles ierašanos.

Dinozaura noslēpums. Lases un Majas detektīvaģentūra

Martins Vīdmarks, Helēna Villisa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man patika tas, ka Dino bija bāls un izskatījas, ka viņš kaut ko slēpj. Taču izrādījās, ka Dino nebija zaglis. Viņš satraucās un svīda, jo viņam bija bail no dinozauriem. Vīrieša vārda dēļ citi bija viņu iesaukuši par dinozauru. Dino klausīja daktera norādījumam un atnāca uz muzeju, lai stātos pretī savām bailēm. Visi saprata, ka Dino nav vainīgs, taču viņš bija izrādījis lielu drosmi. Es domāju, ka turpmāk Dino vairs nebaidīsies no dinozauriem un iemīlēs savu vārdu.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Lase un rūpīgi izpētīt dinozaura skeletu. Ja es būtu vērīgāks, jau pašā sākumā pamanītu, ka viena kaula trūkst. Es nekavējoties dotos pie komisāra un ziņotu par pārkāpumu, tā ātrāk izdotos noķert zagļus. Es gribētu zināt, kā ir sadarboties komandā un atklāt noslēpumus. Gribētu redzēt, kā tiek gatavots zagļu noķeršanas plāns.

Dimantu noslēpums. Lases un Majas detektīvaģentūra

Martins Vīdmarks, Helēna Villisa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Lase un Maja garlaikojās. Bija pienākušas brīvdienas, un bērni gulšņāja savā detektīvaģentūrā. Par laimi aģentūrā ienāca dimantu tirgotājs un aicināja viņus atklāt, kur pazūd vērtīgie dārgumi. Man patika, kā Lase un Maja izstrādāja plānu un novēroja iespējamos zagļus. Man patika arī zagļa ideja, kā iznest dimantus no veikala. Viņš ieslēpa tos ābolos un izripināja ārā uz ielas. Bērni paveica to, ko nespēja pats veikala īpašnieks. Bija aizraujoši sekot līdzi notikumu gaitai un pašam mēģināt uzminēt iespējamo vaininieku.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būtu Lase, jo zēns varēja uzkāpt baznīcas tornī un novērot veikalu no augšas. Viņš redzēja to, ko nepamanīja Maja. Es ierosinātu atvērt baznīcas torni visiem apmeklētājiem un izstāstīt stāstu par noslēpumaino dimantu zagli. Tā pilsētiņai būtu sava leģenda, ko stāstīt tūristiem.

Pauls spēlē

Laura Vinogradova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

"Pauls spēlē" ir mana šī gada mīļākā grāmata, jo arī man patīk spēlēt video spēles. Es arī gribētu atrast senu konsoli un izvēlēties dažādus priekšmetus turpmākajam ceļam. Tas būtu ļoti interesanti, vajadzētu krietni padomāt, ko ņemt. Man patika arī tas, KĀ Pauls atrada konsoli, tā bija noslēpta skapī aiz dēļa. Bija aizraujoši lasīt, kā viņš mānījās un stāstīja mammai, ka ceļ lego pilsētu. Man patika, kā Pauls un mamma prata sarunāt spēļu laiku, jo nav godīgi atņemt spēles pa visam. Pauls bija priecīgs, draudzīgs un jautrs puisis, kurš prata izbaudīt arī gulēšanu teltī un peldi jūrā. Izrādījās, ka dzīve arī bez spēlēm ir interesanta, jo Pauls bija gatavs spēli nolikt atpakaļ - nākamajam atradējam.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es noteikti gribētu būt Pauls, jo viņš atklāj interesantu slēptuvi un spēlē līdz šim nezināmu spēli. Viņš bija gudrs un apdomīgi sekoja spēles noteikumiem. Pauls izvēlējās tieši tās lietas, kas spēlē bija nepieciešamas, tāpēc viegli tika galā ar visiem uzdevumiem. Ja es būtu Pauls, es tomēr mammai izstāstītu par atrasto spēli un parādītu to, kolīdz atrastu.

Lilī, Bubass un Snaudas grāmata

Baiba Zīle

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Arī šī grāmata man patika, taču es iedomājos, cik kaitinoši ir paciest savā bibliotēkā skaļu rūķi. Bubass noteikti bija ļoti neapmierināts par rūķa nr. 52 nemitīgo darbošanos, taču centās samierināties un nedzina mazo strādnieku prom. Lilī bija kļuvusi vēl drosmīgāka un gudrāka, jo tieši viņa pamanīja kaut ko aizdomīgu šuvējas Larisas Apolinārijas rīcībā. Ja viņa to būtu pateikusi Bubasam, iespējams, vilka aizstāvis būtu atrasts daudz ātrāk. Lilī pierādīja, ka ir līdzvērtīga pieaugušajiem un ir uzticama sabiedrotā.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es vēlētos kļūt par vārnu Karu, jo viņa prot lidot. Lidojot var ieraudzīt kaut ko tādu, ko citi nemana. Var ātri pārvietoties un plūst līdzi vējam. Viņa ir uzticama policijas darbiniece un arī ļoti gudra. Viņa lasa, cērtot grāmatās caurumus, kas, savukārt, kaitina bibliotekāru Bubasu. Bet man tas šķita smieklīgi.

Lilī un burvju kaķis Bubass

Baiba Zīle

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man grāmata patika, jo to bija viegli izlasīt. Bija interesanti piedzīvojumi, lai gan zinu, ka īstenībā tā nevarētu notikt. Cilvēki nevar pazust grāmatā un kaķis nevar būt bibliotēkas vadītājs. Dzīvnieki nevar runāt cilvēku valodā un vārnas nestrādā par policistiem. Manuprāt, Lilī tika speciāli ievilināta bibliotēkā, jo Bubass nojauta, ka meitene būs vajadzīga. Bailēs bēgot no astoņkāja, Lilī atklāja bibliotēku, bet pēc tam viņai bija jāstājas pretī vilkam. Viņa bija kļuvusi drosmīgāka un pārliecinātāka par sevi.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Man vislabāk patika kaķis Bubass, jo viņš jocīgi runāja. Katrā vārdā atkārtoja burtu "r". Ja es būtu Bubass, es izturētos draudzīgāk pret baltajiem putniem, jo viņi tikai pildīja savu pienākumu - apsargāja vienradzi. Ja putni nebūtu ielidojuši Bubasa bibliotēkā, viņi būtu slikti sargi. Vēl es ik pa laikam izietu ārā, jo tur ir daudz jauku lietu. Var nopirkt saldējumu, satikt draugus vai paspēlēties. Manuprāt, ja Bubass ietu ārā, viņam būtu labāks noskaņojums. Ārā iešana padara dzīvi priecīgāku.