Ernests Meldrājs
11 gadi, Jēkabpils
Mani sauc Ernests, man ir 11 gadi. Es esmu parasts puisis. Man patīk grāmatas, kurās notiek kas negaidīts – noslēpumi, piedzīvojumi vai ceļojumi laikā. Dažreiz es jūtos kā īsts detektīvs, kad mēģinu uzminēt, kas notiks tālāk. Piedalos šajā konkursā, jo lasīšana man nozīmē vairāk nekā tikai burtu rindas – tā ir iespēja būt jebkur un izdomāt savā galvā savu redzējumu visam.
Iesniegtās recenzijas

Neatskaties
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Grāmata "Neatskaties" ir no detektīvu sērijas, un tās sižets ir patiešām satriecošs. Tā stāsta par divu zēnu – Bruno un Viļa – dzīvi bērnunamā pēc nelaimes ar viņu vecākiem. Laikam ritot, zēni sāka pamanīt, ka bērnunama vadītāja Silvija kaut ko no viņiem slēpj. Kad Bruno un Vilis nolēma aizbēgt no bērnunama, viņi ieskrēja kādā pamestā ēkā un paslēpās zem gultas. Pēkšņi ēkā ienāca Silvija, metās pie noslēpta seifa, kaut ko pārbaudīja un tad devās prom. Tas lika zēniem saprast – šajā seifā ir kaut kas ļoti svarīgs. Vēlāk viņiem izdevās uzzināt seifa kodu. Tajā viņi atrada dokumentus un pasi. Izrādījās, ka zēnu Bruno īstenībā sauc Rino Buks – Silvija viņu bija nozagusi no krīzes centra, viltojusi dokumentus un nodevusi bērnunamā, jo gribēja iegūt Bruno tēva atstāto naudu.2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja man būtu iespēja iejusties kādā no tēliem, es izvēlētos Silvijas tēlu, taču rīkotos pilnīgi citādi. Es izturētos mīļi un iejūtīgi pret bērniem, jo viņi jau tāpat ir piedzīvojuši daudz sāpju. Katram bērnam ir vajadzīga drošība, sapratne, mīlestība un kāda persona, kurai var uzticēties.
Izglābt vasaras brīvlaiku
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
"Izglābt vasaras brīvlaiku" ir piedzīvojumu grāmata. Tajā stāstīts par trim draugiem, kuri centās izglābt vasaru no mācībām. Mācīties vasarā? Nopietni? Kas gan var būt briesmīgāks par šādu lēmumu! Skolas direktore noteikti ir sajukusi prātā.Kādu dienu, slēpojot, Gustavs nejauši uzbrauca uz vecu un pamestu bunkuru. Viņš kopā ar Kārli un Luīzi iegāja tajā iekšā, cerot ieraudzīt kaut ko aizraujošu un neparastu. Tomēr bunkurā nebija nekā īpaša, turklāt pat mobilais telefons nestrādāja – nebija zonas.
Skolas projekta ietvaros bērni nolēma bunkuru iztīrīt un labiekārtot. Kādu dienu Luīzei ienāca prātā traka ideja – iespundēt bunkurā ministru un ar varu pieprasīt, lai bērniem atdod vasaras brīvlaiku.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Man šī grāmata ļoti patika! Labprāt iejustos Luīzes tēlā – viņa bija meitene ar stingru raksturu un drosmīgām idejām. Es gan sākumā mēģinātu visu atrisināt mierīgā ceļā un sarunāt ar ministru, bet, būdams grāmatas varonis, es noteikti rīkotos drosmīgi, gluži kā Luīze.Grāmata stāsta par to, cik svarīgi ir iestāties un cīnīties par savām tiesībām. Nekad nevar baidīties un padoties.

Skolas spoks
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
“Skolas spoks” ir mistisks un emocionāls stāsts. Tajā stāstīts par zēnu Kasparu, kuram nācās pārvākties uz citu pilsētu, jo vecākiem bija jādodas uz ārzemēm pelnīt naudu. Pārvācoties bija jāmaina arī skola, ko Kaspars nemaz negribēja.Pirmajā skolas dienā Kaspars ieguva labu reputāciju klasesbiedru vidū, taču, fotografējoties, notika kas nepatīkams. No tās dienas viņš sāka piedzīvot izsmieklu pat par visniecīgākajām lietām – gluži kā savā iepriekšējā skolā.
Kādu dienu, kad Kasparu kārtējo reizi apcēla, viņš aizskrēja uz bēniņiem, lai paslēptos, un tur satika kādu negaidītu būtni – spoku vārdā Marta. Viņi kļuva par labiem draugiem, un Marta palīdzēja Kasparam atriebties katram, kurš viņu bija aizvainojis.
Taču kādu dienu Marta paziņoja, ka viņas nāvē vainojama Kaspara vienīgā draudzene Krista. Tomēr izrādījās, ka Marta bija kļūdījusies – patiesībā pie visa bija vainīga neatbildēta mīlestība.
Grāmata liek aizdomāties par mobingu skolā – cik ļoti tas var ietekmēt bērna dzīvi un pašsajūtu. Kaspars cieš no klasesbiedru nežēlīguma, un grāmatas autors vēlas parādīt, cik nepatīkami un sāpīgi būt viņa vietā. Katram cilvēkam ir vajadzīgs kāds draugs, lai būtu ar ko parunāt, pasmieties un padalīties.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
