Gustavs Jakubanecs
6 gadi, Jēkabpils
Patīk spēlēties ar lego, lasīt grāmatas un sportot. Esmu čakls, sirsnīgs un draudzīgs. Piedaloties lasīšanas stafetē, man vēl vairāk ir iepaticies lasīt grāmatas, iepazīt jaunus stāstus un piedzīvojumus. Katru grāmatu lasu ar prieku un interesi!
Iesniegtās recenzijas
Spoguļpuse. Patraka pasaka
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Kā tev patika grāmata "Patraka pasaka spoguļpuse"?(Gustavs): Sākumā likās, ka būs bailīga pasaka, jo nosaukums uz grāmatas bija "patraka pasaka", bet nebija tik traka pasaka. Ļoti skaisti zīmējumi.
(Mamma): Kas tev šķita visinteresantākais?
(Gustavs): No sākuma es domāju, kā var pazaudēt savu burtu. Visredzis bija kā vienradzis, tikai ar daudz acīm. Lapsa, kas tagad bija Lapa, meklēja savu burtu un vērsās pēc palīdzības pie vienradža, nāriņas, satika jūraszvaigzni, zivi un andalūzijas suni, kas īstenībā bija kaķis. Tiešām bija patraka pasaka, jo daudz kas bija ne tāds, kā ir.
(Mamma): Kā beidzās stāsts?
(Gustavs): Es sapratu, ka Lapa (Lapsa) un Mats palika kopā, viņi savienojās par Plastmasu. Beigās tika atrasts ļaundaris, kurš lapsai nozaga S burtu.
(Mamma): Varbūt tev kaut kas nepatika grāmatā?
(Gustavs): Nu, dažreiz bija mazliet grūti saprast, kas notiek, jo viss bija ļoti neparasts un jocīgs. Bet tas bija interesanti.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Izvēlējos pētīt faktus par sikspāršņiem, jo andalūzijas sunim jeb kaķim bija sikspārņā ausis.Sikspārņi ir vienīgie zīdītāji, kas var īsti lidot. Viņiem ir spārni, kas veidoti no ādas, kas izstiepta starp garajiem pirkstiem.
Sikspārņi lielākoties ir aktīvi naktī. Viņi izmanto īpašas skaņas, lai atrastu savu barību, piemēram, kukaiņus, pat pilnīgā tumsā.
Daži sikspārņi palīdz apputeksnēt ziedus un izplatīt sēklas. Viņi ēd augļus un izplatot sēklas, palīdz jaugt jauniem augiem.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Plastmasas huligāni
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Kā tev patika grāmata "Plastmasas huligāni"?(Gustavs): Grāmata bija par brāļiem Klāvu un Intaru, kuri sastapa dusmīgu plastmasas maisiņu Dusmukuli. Brāļi bija ļoti apņēmīgi vākt visus plastmasas maisiņus un viņi mācīja ģimeni par dabas saudzēšanu, jo brāļiem tas tiešām rūpēja un bija svarīgi. Grāmata bija gan interesanta, gan pamācoša!
(Mamma): Kas bija interesants par to maisiņu?
(Gustavs): Dusmukulis bija dzīvs un runīgs, bet arī ļoti dusmīgs, jo bija izmests mistkastē. Viņš stāstīja, kā citi maisiņi lido pa ielām un pinas koku zaros, un arī viņam pašam nācās tā darīt, tāpēc viņš arī bija dusmīgs, līdz iepazinās ar brāļiem.
(Mamma): Ko brāļi darīja, lai palīdzētu?
(Gustavs): Viņi centās maisiņu izmazgāt un teica mammai veikalā, lai neņem tik daudz plastmasas maisiņu. Viņi gribēja, lai ģimene ņem mazāk plastmasas lietas, kas piesārņo dabu.
(Mamma): Ko tu saprati, lasot šo grāmatu?
(Gustavs): Es sapratu, ka ir svarīgi samazināt plastmasas lietas un izmantot draudzīgākus materiālus, piemēram, papīra salmiņus. Arī mūsu mājās mēs nemetam ārā plastmasas maisiņus, bet tos salokam un noliekam malā, jo tie noderēs vēlreiz. Iepērkoties mēs ņemam līdzi auduma iepirkuma maisiņu.
(Mamma): Ko vēl tu iemācījies no grāmatas?
(Gustavs): Es uzzināju, ka lietas var būt bēdīgas, ja par tām nerūpējas. Mums jāsaudzē daba un jāizmanto auduma iepirkuma maisiņi, lai neiztērētu naudu un nepiesārņotu pasauli ar plastmasu.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Sākumā domāju, ka rakstīšu par kāmīšiem, bet tad grāmatā bija uzrakstīts, ka Klāvam bija kabatā pele, un tā visus nobiedēja, tāpēc meklēju faktus par pelēm.Peles ir ļoti veiklas un var viegli uzkāpt augšā pa sienām, lēkt augstu un skriet ātri, lai atrastu ēdienu vai izbēgtu no briesmām.
Pelēm ir ļoti laba oža. Viņas var sajust ēdienu no liela attāluma, un tas palīdz viņām atrast barību pat tumsā.
Peles visvairāk ir aktīvas naktī. Tās izlien no savām slēptuvēm, lai meklētu ēdienu, kad viss ir kluss un mierīgs.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Matilde
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Kā tev patika grāmata "Matilde"?(Gustavs): Grāmata bija interesanta, reizēm bēdīga un arī smieklīga. Man ļoti patika Matilde, jo viņa bija ļoti gudra, talantīga un viņai bija īpašas spējas.
(Mamma): Kas tev nepatika grāmatā?
(Gustavs): Man nepatika, ka Matildes vecāki pret viņu izturējās tik slikti. Un man nepatika arī skolas direktore, jo viņa bija ļoti ļauna.
(Mamma): Kā tev patika, kā Matilde tika galā ar direktori?
(Gustavs): Tas bija ļoti labi! Matilde ļoti viltīgi (labos nolūkos) izmantoja savas spējas, kad uz tāfeles, nevienam neredzot, rakstīja draudīgas ziņas ļaunajai skolas direktorei Trančbulai.
(Mamma): Ko tu domā par grāmatas nobeigumu?
(Gustavs): Man patika, ka Matilde palika dzīvot pie skolotājas, tas bija ļoti skaisti. Bet bija dīvaini, ka Matildes vecāki atteicās no viņas un atstāja viņu pie skolotājas.
(Mamma): Kā tu domā, par ko ir stāsts šajā grāmatā?
(Gustavs): Es sapratu, ka ir svarīgi būt labam un mīļam pret citiem. Matilde bija laba un gudra, pat ja viņas vecāki un direktore bija ļauni. Es arī sapratu, ka, ja tic sev un cīnās par to, kas ir pareizi, tad var pārvarēt grūtības. Un vēl es sapratu, ka draugi un tuvie cilvēki var ļoti palīdzēt, kad ir grūti.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Grāmatā bija minēts papagailis Čopers, tāpēc izvēlējos meklēt faktus par papagaiļiem.Dažas papagaiļu sugas, piemēram, arām un kakadu, var dzīvot vairāk nekā 50 gadus, ja tām ir labas dzīves apstākļi.
Papagaiļiem ir koši un daudzveidīgi spalvojumi, kas palīdz tiem piesaistīt partnerus un sazināties ar citiem putniem.
Daži papagaiļi, piemēram, amazones un kakadu putni, var izmantot savas kājas kā roku, lai turētu turētu priekšmetus.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Cerību burbuļi. Neparasti dzejoļi un jautri smaidāmpanti
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Kā tev patika izlasītā grāmata "Cerību Burbuļi"?(Gustavs): Man ļoti patika! Grāmata bija krāsaina, ar interesantiem un reizēm bailīgiem zīmējumiem un dzejoļiem. Dzejoļi bija ļoti jautri un rotaļīgi. Dažreiz bija aprakstītas baigākās pasakas, kas dzīvē nemaz nevar būt, bet man patika lasīt un sapņot. Bija gan blēņas, gan arī mazliet nopietni par svarīgiem jautājumiem.
(Mamma): Kurš dzejolis tev patika visvairāk?
(Gustavs): Man ļoti patika dzejolis "Visdārgākais".
(Mamma): Vai, lasot šo grāmatu, bija kaut kas interesants?
(Gustavs): Jā, mēs abi spēlējoties lasījām šo grāmatu! Mēs spēlējām "akmens, šķēres, papīrītis", un kurš zaudēja, tas izvēlējās, kuru dzejoli lasīs. Tā, līdz visi dzejoļi grāmatā bija izlasīti. Man patika, ka dzejoļu grāmatās nav jālasa katra lapa noteiktā secībā. Var lasīt, kuru lapu vēlas, līdz grāmata būs izlasīta.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Grāmatā bija dzejolis par ļoti garu čūsku, tāpēc izvēlējos pētīt faktus par čūsku anakondu.Zaļā anakonda ir lielākā čūska pasaulē pēc svara un viena no garākajām. Tā var izaugt līdz 9 metriem gara un svērt vairāk nekā 250 kilogramus.
Anakonda nav indīga, bet tā ir žņaudzējčūska - tā nospiež savu upuri, aptinoties ap to un lēnām saspiežot ciešāk, līdz nožņaudz.
Anakonda lielāko daļu laika pavada ūdenī, piemēram, upēs, purvos un mitrājos. Tās ķermenis ir labi pielāgots peldēšanai, un acis un nāsis atrodas galvas augšdaļā, ļaujot tai viegli elpot un vērot apkārtni, atrodoties gandrīz pilnībā zem ūdens.
Noskatījos video par šo čūsku...labi, ka viņas dzīvo tālu prom no Latvijas - Dienvidamerikā.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Puika, kas spēlējās ar lellēm
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: Kā tev patika grāmata "Zēns, kas spēlējas ar lellēm"?(Gustavs): Man ļoti patika! Laurim ir tētis, mamma un mazā māsa Laura. Viņš gribēja lelli, lai būtu kā tētis, kurš rūpējas par bērniem. Un man patika, (bet arī iepriekš es to zināju) ka grāmatā ir parādīts, kad, ja zēns spēlējas ar lellēm, vai baidās, ir bēdīgs vai raud, uzreiz nepaliek par meiteni, bet ir un paliks zēns. Visi cilvēki var bēdāties, priecāties, baidīties un arī raudāt, ja ir bēdīgi. Visas emocijas ir vajadzīgas.
Mamma: Kā tev šķiet, ko Lauris iemācīja?
(Gustavs): Lauris iemācīja, ka var darīt to, kas patīk, un nav jāuztraucas par to, ko citi saka. Viņš parādīja, ka nav jābaidās būt savādākam un ka nevajag smieties par citiem.
Mamma: Vai tev patika Lauris skolā?
(Gustavs): Jā, man ļoti patika! Skolotāja bērniem mācīja interesantas lietas, lasīja pasakas un runāja par svarīgām lietām.
Mamma: Kādas emocijas tev radīja šī grāmata?
(Gustavs): Es biju nopietns, kad lasīju šo grāmatu, bet reizēm bija arī smieklīgi, īpaši par pasakām, kuras grāmatā bija pavisam savādāk uzrakstītas, nekā ir patiesībā, piemēram, man patika par pasaku, kur zēns nevarēja raudāt un viņam kļuva mizlīga galva, līdz visas asaras iztecēja ārā un sākās plūdi.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Grāmatā bija aprakstīts makšķerēšanas čempionāts, tāpēc izvēlos pētīt par zivīm. Esmu dzirdējis par tādām zivīm kā sami, tāpēc vēlējos noskaidrot faktus tieši par šīm zivīm.Sams ir lielākā saldūdens zivs Latvijā, kas var sasniegt līdz pat 3 metru garumu un svērt vairāk nekā 100 kilogramus. Ar mammu noskatījāmies video, kur ir noķerts milzu sams pie Staburaga - garums 2 metri un svars 89,2 kilogrami.
Sams ir aktīvs galvenokārt naktī, barojoties ar zivīm, vēžiem un dažkārt pat ūdensputniem.
Sams var nodzīvot līdz pat 60 gadiem, padarot to par vienu no ilgdzīvotājiem starp Latvijas saldūdens zivīm.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Annas lietas
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Kas tev visvairāk patika grāmatā "Annas lietas"?(Gustavs): Man visvairāk patika pi paf pistole. Bija ļoti smieklīgi, kad Annas tēta draugs izlikās, ka Anna viņu sašāva ar LEGO pistoli, kas bija uztaisīta no diviem klučiem. Anna ļoti nobijās un nometa pistoli zemē. Tas varbūt nebija tik smieklīgi, jo Anna nobijās, bet varbūt tā būs mācība, ka uz cilvēkiem un dzīvniekiem nedrīkst tēmēt.
(Mamma): Vai grāmatā bija kaut kas smieklīgs, kas tev īpaši palika atmiņā?
(Gustavs): Jā, ļoti smieklīgi bija par pankūku. Anna paslēpa pankūku gultā un glabāja to kā dārgumu, un aizmirsa, ka gultā ir pankūka. Vēl es atceros, un brīnos, kā var garšot majonēze. Es nevienu citu nepazīstu, kuram arī tik pat ļoti garšotu majonēze kā Annai.
(Mamma): Kā tu vispār vērtētu grāmatu "Annas lietas"?
(Gustavs): Man ļoti patika stāsti par Annas lietām. Tie bija skaisti, interesanti un reizēm ļoti smieklīgi aprakstīti. Lasot šo grāmatu, arī es varēju padomāt par savām lietām un atcerēties, un pārrunāt, kā man gāja bērnudārza pirmajā grupiņā.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Grāmatā tika pieminēts suns Muska, no kura sākumā Anna nobijās, jo neatpazina - suns bija jau paaudzies.Suņiem ir spēcīga oža, un tāpēc tie var saost daudz vairāk, nekā to spēj cilvēki.
Suņi var dzirdēt skaņas četras reizes tālāk nekā cilvēki, pateicoties to izcilajai dzirdes spējai.
Suņi ir ļoti sabiedriski un veido stipras saites ar cilvēkiem un citiem dzīvniekiem, tādējādi kļūstot par lieliskiem pavadoņiem un ģimenes locekļiem.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Plastmasas huligāni. Tas ir murgs!
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Grāmatā Klāvs nosapņoja, ka vairs nevar peldēties, jo Ķīšezerā ūdens bija piesārņots. Tas bija bēdīgi, jo ūdens ir ļoti svarīgs, bet sanāk, ka bieži vien to novērtējam tikai tad, kad pietrūkst tīra ūdens.Klāvs kopā ar savu brāli un maisiņu nolēma izpētīt, kas piesārņoja ezeru. Viņi atklāja, ka no kādas lielas mājas tek netīrs ūdens ezerā. Brāļi kopā ar tanti un Negodiņu veica pārrunas, lai pārtrauktu piesārņošanu, un tas bija ļoti labi. Maisiņš bija īsts supervaronis, jo viņš līda kanalizācijā un bēga no Negodiņa sētniekiem, lai izvairītos no nepatikšanām.
Arī brāļi bija ļoti varonīgi. Man patika, ka viņi cīnījās, lai pasargātu dabu.
Bija smieklīgi, kad uz sētas uzrakstīja "TU ESI ĻAUNS" vietā "TU ESI JAUNS". Tā ar burtiem reizēm gadās!
Ir ļoti labi, ka ir šādas grāmatas, kur ir uzrakstīts, kas var notikt, ja mēs visi kopā nerūpēsimies par dabu un to piesārņosim.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Bites palīdz dabai - apputeksnējot augus, bites palīdz nodrošināt veselīgu augu augšanu un attīstību.Vienā bišu stropā var dzīvot līdz pat 60,000 bišu.
Lai informētu citas bites par nektāra atrašanās vietu, medus bites izpilda īpašu deju. Šīs dejas palīdz bitēm precīzi noteikt pārtikas avotu atrašanās vietu attiecībā pret stropu un sauli.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Sandalītes Kreisiņas piedzīvojumi
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Šajā grāmatā par sandalītēm man ļoti patika, kā bija aprakstīts par dažādiem apaviem. Jauka grāmata. Man patika, ka abas sandalītes Kreisiņa un Labiņa tomēr satikās, kad viena sandalīte pazuda. Tas bija labi un prātīgi, kad pēc palīdzības vērsās pie policista zābakiem, jo policisti palīdz.Es arī esmu šovasar nokritis uz celīšiem un sasities, - varbūt manas sandalītes bija par kaut ko sastrīdējušās...
Grāmatu lasījām kopā ar mammu. Mammai arī patika šī grāmata, jo grāmatā bija interesanti uzrakstīts par dažādām situācijām, par kurām mēs iepriekš arī esam runājuši.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Kaķi ir lieli gulētāji - kaķi var gulēt līdz pat 16 stundām dienā, un kaķēni pat vēl ilgāk.Kaķi murrā ne tikai tad, kad tie ir laimīgi, bet arī, kad tie ir ievainoti vai slimi, izmantojot murrāšanu kā pašārstēšanās metodi. Turklāt, pieauguši kaķi izmanto ņaudēšanu gandrīz tikai saziņai ar cilvēkiem, nevis ar citiem kaķiem.
Kaķi var sasniegt ātrumu līdz 48 km/h īsos izskrējienos. Tas padara viņus par ļoti ātriem un veikliem medniekiem.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Muris zoodārzā
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Man ļoti patika tas, ka beigās Baiba atrada savu kaķi Muri. Bija gan dīvaini, kad Muris nokļuva ZOO un kā viņš tur nokļuva, un kāpēc tur palika, bet negāja uz mājām. Stāsts ar laimīgām beigām.Ļoti skaista grāmata, ar skaistiem dzīvnieku attēliem. Viegli lasīt, - grāmatu izlasīju pats vienā dienā.
No dzīvniekiem man visvairāk patika nīlzirgs un pāvi.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Ir trīs atzītas pāvu sugas - Indijas pāvs (Pavo cristatus), zaļais pāvs (Pavo muticus) un Kongo pāvs (Afropavo congensis). Indijas pāvs ir visizplatītākais un bieži sastopams zooloģiskajos dārzos un parkos, savukārt zaļais pāvs ir sastopams Dienvidaustrumāzijā, un Kongo pāvs ir reti sastopams un dzīvo Āfrikas Kongo baseina mežos.Pāvi izmanto dažādas skaņas un vizuālas norādes, lai sazinātos. Tēviņi izdala skaļus kliedzienus, kas var būt dzirdami lielā attālumā, lai piesaistītu mātītes un atbaidītu konkurentus. Interesanti, ka viņi arī izmanto infraskaņu - skaņas, kas ir zemākas par cilvēka dzirdamības slieksni -, lai komunicētu ar citiem pāviem un iespējams, lai brīdinātu par plēsēju klātbūtni.
Pāvi ir slaveni ar savām krāšņajām astēm, kuras tie izplata kā vēdekli, lai piesaistītu mātītes. Šīs astes sastāv no garām spalvām, kuras klāj krāsaini "acis" līdzīgi raksti.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Brālis, kas nebija vajadzīgs
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(M): Gustav, ko Tu saprati, lasot šo grāmatu?(G): Dēls (Gvidis) bija dusmīgs, ka paņems vēl vienu zēnu, kas nav viņa īstais brālis.
(M): Kā Tu domā, kāpēc vecāki neteica Gvidim, ka vēlas paņemt Tomu no bērnunama?
(G): Nezinu, laikam gribēja, lai Gvidim būtu pārsteigums. Vecākiem vajadzēja Gvidim teikt taisnību un nedrīkstēja mānīties ar vēstulēm, jo tā ir krāpšanās.
(M): Kāda Tev likās grāmata un kāpēc?
(G): Nedaudz bēdīga, jo sākumā Gvidis bija bēdīgs, bet beigās priecīga, jo Gvidis ar Tomu sadraudzējās un bija draugi un brāļi.
(M): Kas Tev nepatika grāmatā?
(G): Ka Gvidis meloja savam draugam un apmeloja Tomu.
(M): Un kas Tev patika grāmatā?
(G): Patika, kad tētis Gvidi aizveda uz kino un pēc tam paēst, un atļāva visu pirkt. Vēl man patika, kad Gvidis ar Tomu bija vecāku istabā, un Toms sev uzzīmēja ūsas. Man arī patika tas, ka beigās abi zēni bija draugi.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
"Tik skaisti rakstošs cilvēks ir kā tas vilks no pasakas par septiņiem kazlēniem: panāks, ka balss kļūs smalka un vīteros kā putniņš."Gustavs izvēlējās rakstīt par vilku.
Vilks ir suņu dzimtas plēsējs.
Vilki skrien uz viņu ķepu pirkstiem, kas palīdz viņiem ātrāk apstāties un pasargā ķepu spilventiņus no nonēsāšanās.
Vilki spēj sazināties savā starpā ar dažādām skaņām, piemēram, gaudošanu, rēkšanu, smilkstēšanu un rūcienu. Gaudošana ir īpaši svarīga, jo tā palīdz vilkiem sazināties ar bara biedriem lielos attālumos, sasaukties un saskaņot grupas darbības, piemēram, medības. Katram vilkam ir savs unikāls gaudošanas "paraksts", kas palīdz atpazīt vienam otru.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Žirafīte steidz palīgā
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Ļoti patika grāmata. Patika žirafīte Lība, kas palīdz draugiem un ir draudzīga. Es arī esmu draudzīgs un palīdzu saviem draugiem, un draugi palīdz man.Grāmatā bija aprakstītas visas lietas, kas man patīk - frizūras taisīšana uz bērnudārza izlaidumu, iešana pie zobārsta, pankūku cepšana, pīrādziņu cepšana, ciemošanās pie vecmāmiņas, sportošana.
Ļoti krāsaina grāmata, skaisti attēli.
Interesanti bija tas, ka viss bija aprakstīts dzejoļos. Viegli lasāma grāmata.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
3 fakti par žirafēm:Žirafes mēle ir tumši zilganmelnā krāsā. Tas ir tāpēc, lai pasargātu mēli no saules apdegumiem, kamēr tās ēd no augstiem kokiem.
Žirafes mēle ir 45-50 centimetru gara. Ar garo mēli žirafes var viegli satvert un noņemt lapas no augstiem koku zariem.
Žirafēm ir ļoti garas un skaistas skropstas. Skropstas pasargā acis no putekļiem un ērkšķiem.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Apzagta Krupja kundze. Brāļu Sesku detektīvaģentūra
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
(Mamma): Gustav, kāds ir grāmatas nosaukums, kuru izlasīji?(Gustavs): Apzagta Krupja kundze.
(Mamma): Kas tev patika šajā grāmatā?
(Gustavs): Man patika pildīt uzdevumus, un meklēt, kuram dzīvniekam pieder pēdas nospiedums. Un vēl man patika par lieciniekiem un tām skudrām, kuras fotografēja!
(Mamma): Vai tev patika lasīt šo grāmatu?
(Gustavs): Man patika, jo grāmata bija forša.
(Mamma): Ko tu atceries no teksta, par ko bija grāmata?
(Gustavs): Par to, ka bija nozagtas lietas Krupja kundzei.
(Mamma): Kādas lietas bija nozagtas?
(Gustavs): Gredzens, krelles, un vēl tas, kas uz galvas (domā piespraudes).
(Mamma): Un kur palika egļu bumbiņas, zeķe, burciņa ar marinētiem gurķiem? Tās lietas arī bija nozagtas?
(Gustavs): Nē, nebija nozagtas, bija tikai pazudušas, jo bija nekārtība istabā.
(Mamma): Kas beigās bija zaglis?
(Gustavs): Vārna.
(Mamma): Vai vārnai tas bija tīšām?
(Gustavs): Jā, tīšām.
(Mamma): Vai vārna pēc tam atvainojās?
(Gustavs): Atvainojās, bet tā darīt nebija labi. Zagt lietas nav labi!
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
(Mamma): Gustav, par kādu dzīvnieku Tu vēlies apskatīties?(Gustavs): Par vārnu!
(Mamma): Labi, tad meklēsim par vārnu!
Fakti par vārnām:
1. Vārnas ir vieni no gudrākajiem dzīvniekiem. Piemēram, lai pāršķeltu riekstus, saprot, ka jānomet rieksti uz ceļa, lai tiem pārbrauktu pāri mašīna un pāršķeltu čaulu.
(Gustavs): Tas vispār neizklausās gudri!
(Mamma): Kāpēc Tu tā domā?
(Gustavs): Jo grāmatā vārna nozaga lietas.
(Mamma): Nu jā, bet vārnas tā mēdz darīt - nākošais fakts par vārnām - vārnām patīk spīdīgi priekšmeti. Tāpēc grāmatā no Krupja kundzes Vārna nozaga... Gustav, Tu atceries, ko Vārna nozaga Krupja kundzei?
(Gustavs): gredzenu, to spīdīgo, kas uz galvas (domā piespraudi), krelles, spoguli un somu.
(Mamma): pareizi - "nočiepa" visu spīdīgo, un somu, kurā viss bija salikts. Grāmatas beigās Vārna pati pasaka, ka viņai tā patīk spožas lietas, un atvainojās.
(Mamma): Nākošais fakts par vārnām - Gustav, vai Tu zināji, ka ir arī zaļā vārna?
(Gustavs): Nē, nezināju.
(Mamma): Pašlaik Latvijā ligzdo jeb dzīvo mazāk nekā 30 zaļo vārnu pāru, kas koncentrēti nelielā teritorijā Rīgas apkārtnes mežos – Garkalnē un Silakrogā. Zaļajām vārnām ir liela galva, īss kakls un spēcīgs knābis ar āķveidīgu galu, kas tām labi noder medījuma – lielu, spēcīgu kukaiņu – saķeršanā un pievārēšanā.
(Gustavs): Skatās attēlus un saka, ka ļoti skaisti putni. Attēli ar zaļo vārnu https://rigazoo.lv/dzivnieki/zala-varna/