Dārta Dumberga

5 gadi, Madona

Mani sauc Dārta un man ir 4 gadi. Man šī būs klausīšanās stafete, jo lasīt es vēl pati nemāku. Toties visus burtus gan jau zinu. Man mamma lasa priekšā grāmatas katru vakaru, bez izņēmuma. Man ļoti patīk tās klausīties un uzzināt kaut ko jaunu. Mājās mums ir ļoti daudz grāmatu, kā arī bieži ņemam tās no bibliotēkas.

Iesniegtās recenzijas

Odiņi. Kāpēc vecopim sašķiebies deguns

Kristīne Neimane

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto: ” Smaids rada smaidu”. Draugiem šī grāmata ir jāizlasa tāpēc, ka 1. Varēs uzzināt, kāpēc vecopim bija sašķiebies deguns. 2. Grāmatā bija smieklīgs kāpuriņš un viņam bija smieklīga pidžama. 3. Tai ir skaisti zīmējumi.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas tev patika grāmatā? Man patika lāča zemeņu pļaviņa un tas kā lācis smaržoja zemenes. Kas tev nepatika grāmatā? Man nepatika, tas ka Kāpuriņš iegrauza visus ābolus. Ko grāmata tev iemācīja? Man grāmata iemācīja to, ka nedrīkst darīt stulbības. Un to, ka nedrīkst iegrauzt ābolus un tos atstāt, tad tie paliks veci un neviens vairs nevarēs tos ēst. Es jau esmu izaugusi liela un daru labus darbus. Vai tu dari nedarbus? Nē, jo es esmu liela. Kurš zīmējums grāmatā tev patika vislabāk? Man patika grāmatas vāks. Kurš grāmatas varonis tev vislabāk patika? Man patika lācis, jo man patīk lāči. Kāpēc vecopim bija sašķiebies deguns? Jo viņš bija vecs. Un kur bija vecmamma???

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Pasaka par Princesi un Mēnessdēlu

Dace Krēsliņa

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto: “Jādara viss, lai sapņi piepildītos”. Savām draudzenēm es šo grāmatu ieteiktu izlasīt jo…1. Grāmata ir par princesi un visām meitenēm patīk princeses ar gariem matiem. 2. Ļoti skaisti un krāsaini zīmējumi. 3. Lieliska lasāmviela pirms miedziņa.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas tev vislabāk patika šajā grāmatā? Man patika princese, jo viņai bija gari mati un skaists kronis. Un grāmatas beigās tas, ka viņiem bija 3 bērni. Un patika resnais kaķis. Vai tev kaut kas nepatika grāmatā? Nē, man patika viss. Vai tu mēģinātu izpildīt trīs vēlēšanās? Jā, ja tās nebūtu pārāk grūtas. Vai grāmatā bija kaut kas smieklīgs? Jā, es smējos par balto putnu ar garo, dzelteno degunu. Vai tev grāmatā šķita, kaut kas dīvains? Jā, visiem bija šalles. Kāpēc tās bija ap kaklu putnam, zivij un čūskai. Viņi taču nenēsā šalles. Kam ir jāizlasa šī grāmata? Manai māsai Katrīnai un man pašai vēl reizi.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Oto visu grib darīt PATS!

Gunta Medne

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto- Es Pats. Maniem draugiem jāizlasa šī grāmata, jo 1. Tā iemācīs saprast, kuras lietas darīt kopā ar kādu un kuras var darīt viens pats. 2. Grāmatas beigās ir zīmējumi, kurus var pārkopēt un pēc tam izkrāsot. 3. Sakaisti, krāsaini zīmējumi un nav pārāk gara. Lieliska grāmata pirmskolas vecuma bērniem.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Pēc grāmatas izlasīšanas Dārta noteica: ”Tāda drusku paīsa grāmata”. Arī Dārta visu grib darīt pati un šī grāmata mums bija tieši laikā, lai uz šo situāciju paskatītos no malas. Dārtai vislabāk patika zīmējums ar Otto un šūpolēm, jo Dārtai arī ļoti patīk šūpoties. Kā arī grāmatas sākums, kur Oto mamma vingro un ēd kūkas. Ko tev patīk darīt pašai? Man patīk pašai spēlēties, tīrīt zobus, krēmus smērēt uz rokām un sunītim pa kluso dot gardumus. Ko tev patīk darīt kopā ar kādu? Man patīk kopā lasīt grāmatas, braukt ar skrejriteni un dzert tēju. Pēc grāmatas izlasīšanas mēs spēlējām spēli Pats vai Kopā. Tā var ar spēles palīdzību iemācīt ko var darīt patstāvīgi un kurām lietām tomēr jāprasa palīdzība.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Katrīna un zirņi

Kadri Hinrikusa

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Moto ir:” Kad tu izaugsi liela, tad visu pati sapratīsi”. Man ļoti patika šī grāmata. Es to noklausījos 2 reizes pēc kārtas. Man tā patika, jo manu māsu arī sauc Katrīna un man ļoti garšo zirņi un cīsiņi mīklā:) Maniem draugiem tā ir jāizlasa, jo 1. Grāmatā ir smieklīgi atgadījumi, kas notiek ar Katrīnu un Līzestanti. 2. Tu iemācīsies sēt zirņus, ja vēl to nemāki. (es māku). 3. Šī ir lieliska grāmata tieši vasarai, kas pierāda, ka vasara ir pārsteigumiem bagāta pat tad, ja tu tos nemaz negaidi.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

https://www.youtube.com/watch?v=m1yvUpI9ikY

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Kā uzbūvēt auto. Tehniskā pasaka

Martins Sodomka

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto varētu būt: “Nevis es, bet mēs”. Ideāla grāmata tieši zēniem, kuriem ļoti patīk mašīnas. Es šo grāmatu ieteiktu izlasīt citiem, jo…1. pēc grāmatas izlasīšanas tu iemācies daudzus jaunus vārdus, piemēram, stūre, bremzes, šasija un citi. 2. Ja tu esi puika, tad noteikti ar kādu kopā vai arī pats izlasi šo grāmatu. 3. Kā arī zīmējumi ir ļoti interesanti un tos var pētīt arī bez grāmatas lasīšanas.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

https://www.youtube.com/watch?v=JIdeAiftKbw

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Stāsts par mazo Susuriņu, kurš nevarēja aizmigt

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Moto varētu būt: Katrs ir nedaudz citāds. Lieliska grāmata sākumskolas vecuma bērniem. Iemesli, lai to izlasītu ir: 1. Atradīsi sev piemērotu veidu, kā aizmigt, ja tev gadās kāds vakars, kad miedziņš kaut kur kavējas. 2. Burvīgi zīmējumi, ko var pētīt ar lielu interesi. 3. Grāmatiņa ideālā garumā, lai 4 gadus vecam bērnam neapniktu un ar interesi varētu noklausīties līdz beigām. Un pietiek vēl spēka pašam paņemt grāmatiņu rokās un pāršķirstīt to.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Ko tu darītu, ja visi būtu aizmiguši? Es dzertu daudz ūdens, apēstu 1 konču, gulētu pļavā un skaitītu aitiņas, aizbrauktu uz veikalu un nopirktu puķi. Kas tev palīdz aizmigt? Man palīdz aizmigt mana mīļā sedziņa. Kas tev patika šajā grāmatā? Man patika, ka susuriņš gulēja pļavā un klausījās kā aug zāle. Vēl man patika, ka lapsa mācīja Susuriņam skaitīt aitiņas. (Grāmatiņā bija 8 aitiņas). Kurš dzīvnieks tev vislabāk patika, kas atnāca pie Susuriņa? Man patika lielais lācis, jo viņš labi visu dara.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Ucipuci meklē mājas

Zane Zusta

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Sauklis varētu būt: “Beigās vienmēr viss ir labi”. Grāmata ir jāizlasa ikvienam līdz skolas uzsākšanai. Grāmata daudz ko iemāca. Mazo klausītāju vai lasītāju tā ievelk no pirmās līdz pēdējai lappusei. Ilustrācijas ir katrā atvērumā, kas ļauj iejusties stāstā tā pa īstam. Noteikti izlasīsim arī citus stāstus par Ucipuci.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Perfekta grāmata lasīšanai pirms miedziņa. Tā ir tieši tik gara, lai 4 gadnieks varētu ar interesi noklausīties to un neaizmigt. Pēc tam vēl pietiek spēka un gribēšanas pārrunāt dzirdēto un iemācīties kaut ko jaunu. Dārtai šī grāmata bija īpaši tuva un saprotama, jo viņai ir mīļlieta- viņas sedziņa, bez kuras viņa nedodas nekur. Kautru vakaru to sabučo un guļot cieši apskauj. Viņa ļoti juta līdzi Ucipuci, kad viņa tika aizmirsta Itālijā. Ar lielu interesi, kamēr tika lasīta priekšā grāmatiņa, viņa spēlējās ar papīra lellītēm. Bija patīkami uzzināt, ka daudzus padomus, kas ir grāmatas beigās Dārta jau zina. Ar lielo māsu kopā mācījās mammas telefona numuru.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Sniega karaliene

Hanss Kristians Andersens

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto varētu būt: ”Labais vienmēr uzvar ļauno”. Šo grāmatu es ieteiktu noklausīties saviem draugiem, jo tā ir pasaka un visiem bērniem patīk klausīties pasakas. Vismaz man noteikti. 2. Tā lieliski palīdz aizmigt. Un 3. iemesls ir jauki pavadīt laiku kopā ar mammu, kas lasa priekšā grāmatiņu. Un pārrunāt tur redzamos zīmējumus un notikumus.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Šo grāmatu man mamma lasīja priekšā 2 vakarus, līdz es aizmigu. Stāsts bija par spoguli, sniega karalieni, zēnu, meiteni un rozēm. Daudz ko es nesapratu, bet tik un tā klausījos. Izbrīnīta biju par to, ka vistas lido un velk aiz sevis ragaviņas. Man patika tas, ka meitene beigās atrada zēnu un viņi atgriezās mājās. Kā arī man ļoti patika ziemeļbriedis.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Izgudrotāju ciema stāsti

Janno Peldmā

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto varētu būt :”Brīnumi notiek”. Ja tev patīk Lote tā pat kā man, tad noteikti izlasi šo grāmatu vai arī, lai tev izlasa to priekšā mamma vai tētis. 1. Tev patiks zīmējumi, tie ir tik īsti kā Lotes īstajās mājās Igaunijā. 2. Katrs stāsts ir brīnumiem pilns un paredzēts maziem klausītājiem, kuriem patīk pasakas. 3. Katram Lotes fanam ir jāizlasa visas grāmatas par Loti. Klausoties šo grāmatu var attīstīt fantāziju un nokļūt pasaulē, kurā viss ir iespējams.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Mamma man ir lasījusi priekšā visas četras Lotes grāmatas. Šajā grāmatā ir 13 stāsti. Līdz ar to katru vakaru var lasīt pa vienam stāstam. Vislabāk man patika 3 stāsts, par rakstnieku Gaileni. Lote ir suņu meitenīte, tik pat zinātkāra kā es. Citi uzskata, ka Lotes ir par daudz Arī viņa, tā pat kā es, nevar nosēdēt mierā ne sekundi. Pagājušajā vasarā es biju aizbraukusi ciemos pie Lotes un Igauniju. Tur man vislabāk patika viņas istabā slidkalniņš, pa kuru varēja slidināties lejā. Un gaisa balons ar kuru varēji izlidot un apskatīties Izgudrotāju cienu no augšas. Šī grāmata ir paredzēta bērniem no 7 gadu vecuma, bet manai māsai, kurai ir 9 gadi tā likās par bērnišķīgu. No grāmatas es iemācījos to, ka runāt ar pilnu muti nav pieklājīgi. Kā arī sportot vajag ar prieku, tad būs labs rezultāts.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Pelesdēls Gudrinieks

Ruta Svaža, Gusts Linkevičs

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Grāmatas moto varētu būt: ”Reizēm labāk būt ir mazam un gudram, nevis lielam un stipram”. Es šo grāmatu ieteiktu 1. Nedaudz lielākiem bērniem par mani, jo man tā bija par garu un piedzīvojumiem par bagātu. 2. Tiem, kuriem patīk pasakas un daudz, daudz dažādu notikumu grāmatās. 3. Tiem, kuriem patīk skaisti zīmējumi. Daži no tiem gan ir diezgan biedējoši. Kā, piemēram, zīmējums ar zirnekli vai Virsraganu Burvi.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Man šo grāmatu lasīja priekšā māsa. 1. Kas tev patika šajā grāmatā? Man patika pasaka par mazo pelēnu, kuru vecāki nosauca par Gudrinieku. Vēl man patika tas, ka pelēns visus izglāba. 2. Kas tev nepatika šajā grāmatā? Nepatika tas, ka vecāki viņu gribēja apēst, jo viņš piedzima tik maziņš. 3. Ko tu atceries visvairāk no dzirdētā? Es vislabāk atceros Policistu Mežacūku, kas palīdzēja pelēnam. 4. Varbūt tev bija bailes no kāda grāmatas varoņa? Jā, man bija bailes no zirnekļa, jo viņš bija biedējošs. 5. Kuram tu ieteiktu izlasīt šo grāmatu? Es gribētu, lai šo grāmatu maniem draugiem lasa priekšā mammas.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!