Beatrise Maklere

7 gadi, Rēzekne

Mani sauc Beatrise un man ir 7 gadi. Man patīk lasīt grāmatas. Es esmu ļoti dzīvespriecīga meitene. Man patīk grāmatas par brīnumiem. Lasot grāmatas es papildinu savu vārdu krājumu, iztēli un kļūstu daudz radošāka. Ļoti gribētu sarakstīt savu grāmatu par neticamiem piedzīvojumiem, notikumiem un brīnumiem. Pašlaik es sapņoju, ka kādreiz kļūšu par profesionālu rakstnieci un manas grāmatas lasīs visi bērni, arī tie, kuri ar lasīšanu ir uz "jūs".

Iesniegtās recenzijas

Mazā raganiņa. Es lasu ar prieku

Otfrīds Preislers

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

"Ļaunu uzvarēt ar labu!" Es iesaku izlasīt grāmatu "Mazā raganiņa", jo tā ļauj noticēt, ka pastāv labās raganas, kuras uzvar ļauno. 1. Liks saprast, ka labus darbus veikt ir labāk nekā ļaunos. Izjust gandarījumu par labi paveiktu darbu. 2. Lai uzzinātu kādas raganas vēl pastāv. Ja domāji, ka visas raganas ir ļaunas, tad tagad tas mainīsies. 3. Lai lasītu un pilnveidotu zināšanas, izpildot mīklas un uzdevumus pēc katras izlasītās nodaļas.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Vai tev patika lasīt šo grāmatu? Ko gribētu citiem pastāstīt? Mīļa un jauka grāmata, kuru lasīju brīvos brīžos un vakaros pirms gulētiešanas. Man patika visas nodaļas, bet īpaši nodaļa "Piektdienas viesi". Katras nodaļas beigās bija kāda mīkla, kuru ar interesi izpildīju. Grāmata uzrunā ar skaitajām ilustrācijām mīklām un sižetu. Šī grāmata ir viena no manām mīļākajām grāmatām. Kaut arī raganām būt labām ir slikti, Mazā raganiņa par spīti citām raganām veic vairākus labus darbus. Raganiņa ir ziņkārīga, tāpat kā bērni un grib piedalīties Valburģu nakts svinībās. Lasot grāmatu uzzināju, ka ir vairāku veidu raganas-kalna, maža, purva, miglas,zāļu. Pārdzīvoju, kad Mazo raganiņu pieķēra un sodīja iemetot viņas slotu ugunī. Raganiņu pārņem dusmas un vēlme atriebties. Labi, ka viņai ir draugs krauklis Abrakss, kurš atgādina, ka viņa grib kļūt par labu raganiņu un tādā veidā atriebties. Mazā raganiņa palīdz zaru lasītājām, meitenei ar papīra puķēm, bērniem Tomasam un Vronijai, maroni tirgotājam. Iemācās palīdzēt sev izmantojot burvestības. Vai bija kāds pārsteidzošs brīdis, ko lasot negaidīji? Jā, biju iedomājusies, ka beigas būs savādākas, bet tas kā Mazā raganiņa pārmācīja raganas sadedzinot viņu slotas un buramgrāmatas bija negaidīti. Kādas galvenās atziņas guvi? Es domāju, ka tā māca cīnīties pret ļauno ar labu. Gūt gandarījumu par labo darbu, ko esi veicis cita labā. Ar ko tu papildinātu grāmatu? Ar košām ilustrācijām un uzrakstītu, kas tālāk notiek ar ļaunajām raganām.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Bils un sapņu eņģelis

Lūsinda Railija, Harijs Vitekers

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Reklāmas sauklis - briesmoņu nav tie eksistē mūsu prātos. Man ir pazīstami bērni, kuri līdzīgi kā Bils maina dzīvesvietu, es noteikti viņiem varu ieteikt izlasīt šo grāmatu. 1. Tā ir sirsnīga grāmata, kurā Sapņu Eņģelis jeb Liktenība, iesaistot citu personu, palīdz zēnam saskatīt lietu patieso būtību. 2. Lai uzzinātu, ka briesmoņi neeksistē, kā arī pārvarētu savas bailes. 3. Izlasot pārliecināsies, ka nevajag baidīties no tumsas un trokšņiem.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas patika un ko atcerēsies no izlasītās grāmatas? Lasot piesaistīja skaistās grāmatas ilustrācijas, kas lika pārdzīvot līdzi Bila bailēm. Attēls, ar acīm aiz pavērtā aizkara, bija tik īsts, ka arī man mazliet bija bail. Arī es reizēm redzu briesmīgus sapņus, tad skrienu pie vecākiem kā Bils. Biju vīlusies, kad vecāki īsti nenoticēja Bilam, naktī negāja pārliecināties, kas rada tās skaņas. Visiem kopā vajadzēja iepazīt visu māju, tās apkārtni, kaimiņus. ​Patika, ka vecāki centās palīdzēt iejusties jaunajās mājās, kopīgi iekārtojot viņa istabu. Atmiņā paliks eņģeļa zīmējums. Tikai ar eņģeļa netiešu iesaisti un palīdzību viss tika atrisināts. Atbrauca kainiņš Džeremijs un atklāja noslēpumu par saviem bēniņos mītošajiem "draugiem". Ieraugot, kam pieder lielās acis, Bils saprata, ka acu īpašnieki ir mīļas un pūkainas pūces. Nākamā naktī Bils vairs nebaidās, droši dodas pie loga un noskatās kā putns aizlido. Kāda bija galvenā doma? Man šķiet, ka daudzi priekšmeti tumsā izskatās biedējoši, bet ir jāpārvar savas bailes. Varbūt tas, kas naktī izskatās briesmīgi, dienas gaismā ir mazs un sīciņš. Domas ir sapņi. Jātic, ka katram no mums ir sava sargeņģelis... Kā papildinātu grāmatu? Papildinātu vēl ar dažiem biedējošiem trokšņiem.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Izgudrotāju ciema stāsti

Janno Peldmā

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Reklāmas sauklis - ar izgudrojumiem pret garlaicību. Iesaku izlasīt grāmatu "Izgudrotāju ciema stāsti", jo tā ir interesanta un aizraujoša grāmata. Iesākot lasīt, grūti būs apstāties, jo gribēsies izlasīt visus stāstus. 1. Lai iepazītu arī citus Izgudrotāju ciema iedzīvotājus un viņu piedzīvojumus. 2. Ja iepriekš nav lasīta neviena cita grāmata par suņu meiteni Loti, tad šī grāmata būs labs sākums. 3. Lai uzzinātu par citiem izgudrojumiem, kuri tiek izgudroti un pielietoti ciemā.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas patika? Esmu izlasījusi ne tikai šo grāmatu, bet vēl divas par Loti un viņas draugiem. Man ļoti patīk lasīt par Loti un viņas piedzīvojumiem. Šogad jūnijā es piepildīju savu sapni, kopā ar vecākiem devāmies uz Igauniju Lotes zemi. Tā bija fantastiska diena! Tur satiku mušu Jāku, Loti, Lotes māsu Rozīti, mušu Rūtu un citus grāmatas varoņus. No grāmatas "Izgudrotāju ciema stāsti" man atmiņā paliks stāsts par putnu, kurš atlidoja uz dziedātāju konkursu, bet bija izgudrotāju konkurss. Interesants bija stāsts par Austrālijas dzelzs pīli Paulīni, pie kuras pielipa metāla priekšmeti. Man neizprotams likās stāsts par zaķa Oto koka ausīm, kuras stāsta beigās uzziedēja. Kas nepatika? Man patika viss. Grāmatā attēloti katra stāsta notikumi. Lasot šo grāmatu jāsaprot, ka notikumi un iedzīvotāji Izgudrotāju ciemā ir savādāki.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Mumins un piedzīvojums mēnessgaismā. Pēc Tūves Jānsones stāstu motīviem

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Reklāmas sauklis - kopā pavadītais laiks, kā mēnesstaru gliemežnīcas pērle. Iesaku izlasīt grāmatu "Mumins un piedzīvojums mēnessgaismā", jo tā pamatā ir par draudzību, kopā pavadīto laiku. 1. Lai uzzinātu, kādā jaunā piedzīvojumā devās Mumini. 2. Cik tālu devās, vai atrada dārgumus, kādi bija dārgumi. 3. Lai uzzinātu, cik svarīgi ir būt draudzīgiem, rūpēties un atbalstīt vienam otru.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas paliks atmiņā no izlasītās grāmatas? Patika, ka ģimene bija draudzīga, atbalstīja viens otru. Kad tiek piedāvāts doties piedzīvojumā visi nedomājot piekrīt piedāvājumam. Plāno, ko ņemt līdzi, lai būtu kā pikniks un atpūta. Visi ir vienoti, draudzīgi, laiku pavada kopā, svarīgs ir arī otra viedoklis apģērba izvēlē. Interesanti likās kā Snorkes jaunkundze centās pasmelt dārgumus no ūdens, bet tas izrādījās mēness atspulgs. Kādas atziņas guvi? Tāpat kā pārējie arī es neticēju, ka Snorkes jaunkundze norāda uz dārgumiem. Viņa bija neatlaidīga un apgalvoja, ka tie ir dārgumi, līdz trollītis Mumins ienira dzelmē. Izrādījās, ka tik tiešām tie ir dārgumi - pērle. Lai meklētu darbumus nepeiciešama neatlaidība un ticība sev. Kad Mumins ienira dzelmē, visi pārdzīvoja un gaidīja viņu. Ģimene novērtēja Mumina paveikto, uzskatīja, ka viņš ir bijis drosmīgs. Es gan tā nespētu rīkoties, jo neprotu nirt un pašlaik man tas šķiet bīstami. Pats galvenais Muminu dārgums ir kopā būšana un laiks kuru viņi pavada kopā laivā, piknikā, atpūtā.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Katrīna un zirņi

Kadri Hinrikusa

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Pārmaiņas - jaunu draugi, piedzīvojumi, zirņu dobe. Ieteiktu izlasīt, jo tā ir interesanta grāmata par meiteni Katrīnu, kura jūtas viena un aizmirsta, no ģimenes aizgājis tētis, bet mamma ir aizņemta darbā. 1. Jāizlasa, lai uzzinātu par Katrīnas vasaras piedzīvojumiem. 2. Lai uzzinātu, kas ir kaimiņiene Lizestante un puika Martins, kuram patīk kāpt kokos. 3. Lai noskaidrotu, vai vecāki mīl un atceras savus bērnus, kaut arī ir aizņemti darbā. Dodoties ārpus mājām, vecākiem jālūdz atļauja.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas patika? Aizraujoša grāmata! Spilgti atmiņā palicis Svenonkulis, kurš palīdzēja pielikt kāpnes pie ābeles. Viņa kāpšana kokā un runas veids lika man pasmaidīt. Es pat domās iztēlojos, kā tas izskatās, kad viņš liek kāpnes un nokrīt. Aizraujošs, bet mazliet arī biedējošs bija brauciens ar zirgu Viktoriju. To noteikti es nevēlētos mēģināt. Ļoti mīļa un labestīga bija Lizestante. Uzsākot lasīt grāmatu nevarēju iedomāties, ka tieši ar viņu Katrīnai izveidosies draudzība. Abas kopā pārvarēs savas bailes. Lizestante - braucienu ar vilcienu, došanos uz jūru, braucienu uz "Gaviļu mājām". Katrīna uzdrošinājās runāt par savām bailēm. Viņai bija bail, ka mamma viņu aizmirsīs un paliks citā vietā kā tētis. Kas nepatika, vai vēlētos kaut ko mainīt? Man patika lasīt nodaļu pēc nodaļas. Katra nākamā ieinteresēja ar jauniem notikumiem. Kā tev šķiet, ko autore vēlējusies pateikt grāmatas lasītājiem? Pārmaiņas Katrīnai deva jaunus draugus, piedzīvojumus un viņa saprata, ka kaut arī vecāki ir aizņemti viņi uztraucas un nav aizmirsuši par Katrīnu. Zirņu dobe, kaut arī sākumā to iekopa, sēja un ravēja Lizestante ar Katrīnu beigās apvienoja visus.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Stāsts par mazo Susuriņu, kurš nevarēja aizmigt

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Vai grūti aizmigt? Izlasi grāmatu par Susuriņu, un izmēģini visus viņam piedāvātos aizmigšanas veidus. Es ieteiktu izlasīt šo sirsnīgo grāmatu visiem saviem draugiem. 1. Maniem bērnudārza draugiem, noteikti ir līdzīga problēma kā Susuriņam. Izlasot grāmatu būtu vairāki varianti kā aizmigt, kurus varētu izmēģināt pirms dienas miega. 2. Izlasīt, lai noskaidrotu, kas ir Susuriņš. 3. Lai salīdzinātu sevi ar Susuriņu, un padomātu, kā vēl varētu palīdzēt? Varbūt tu vari ieteikt savu veidu kā iemigt?

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas patika lasot grāmatu? Piesaistīja Susuriņa domas par to, ko viņš gribētu darīt septiņus mēnešus, ja negulētu. Meža zvēri bija izpalīdzīgi un centās palīdzēt Susuriņam kā nu kurš varēja. Diemžēl nevienam tā arī neizdevās iemidzināt Susuriņu, bet paši gan aizmiga. Tas nozīmē, ka katram jāatrod savs, individuāls veids kā aizmigt, iespējams, citiem tas nederēs, bet meklēt ir vērts. Brīžiem man tas atgādināja mammu un tēti, kuri cenšoties nolikt mani gulēt spēj aizmigt ātrāk par mani. Vai lasot grāmatu bija kaut kas, kas nepatika?Man viss patika! Lasīt grāmatu bija viegli un ātri. Grāmatas ilustrācijas lika just līdzi Susuriņa centieniem iemigt. Ja tev būtu dota iespēja papildināt grāmatu, ar ko papildinātu? Domāju, ka papildinātu ar piedzīvojumiem septiņu mēnešu garumā un tikai tad Susuriņš aizmigtu. Sikspārnis gulētu un šūpotos. Lāča mīksto rotaļlietu papildinātu ar otru aci x vietā. Kurš no dzīvnieku piedāvātajiem veidiem patika tev? Man patika lāča piedāvātais variants - mīļmantiņa. Arī man tāda ir. Ko tu ieteiktu Susuriņam aizmigt? Ieteiktu darīt tā, kā daru es. Pirms miega jālasa grāmata, tad jāparunājas ar mammu, par kādu jautājumu, kurš ir radies dienas laikā. Lūk tā es parasti aizmiegu!

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Urrā tētim Obergam!

Gunilla Bergstrema

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

Pamācība kā izveidot "mīļā bērna dāvanu tētim"! 1. Iesaku izlasīt šo grāmatu, lai ikviens ņem paraugu uz neaizmirst apsveikt savus tuviniekus svētkos. 2. Nebaidīties un lūgt padomu dāvanas veidošanā citiem tuviniekiem. Tad noteikti izdosies sirsnīgas dāvanas, kuru veidošana paliks atmiņā. 3. Pēc grāmatas izlasīšanas gribēsies pasniegt jubilāriem interesantas, pašgatavotas dāvanas.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas patika? Iedvesmoja Alfona apņēmība veidot dāvanu tētim. Dāvanas veidošanas laikā saprata, ka, lai dāvana būtu skaista jābūt rūpīgam un centīgam. Patika kā vecmāmiņa palīdzēja pie dāvanas tapšanas. Īpaši jaukas bija grāmatas noslēguma lappuses, kurās Alfonam izdevās pārsteigt un iepriecināt tēti. Kas nepatika? Kā Alfons centās uzzināt, ko tētis vēlas saņemt dzimšanas dienā. Nepatika, ka tētis lūrēja, kad tika veidota dāvana. Ko mainītu, ka būtu grāmatas autore? Aizstātu grāmatas attēlus ar saviem zīmējumiem.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Oto visu grib darīt PATS!

Gunta Medne

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

PALĪDZĪBA IZDEVĪGA, BET PATSTĀVĪBA NODERĪGA! 1. Izlasīt, jo tā veicina izpratni par to, ka bērniem jāmācās būt patstāvīgiem un darīt pašiem. 2. Lasīt kopā ar pieaugušajiem, lai vecāki būtu saprotošāki pret bērniem un palīdzētu ceļā uz patstāvību. 3. Ieteiktu izlasīt, lai izprastu kādus darbiņus veikt ir droši un kurus veikt kopā ar vecākiem. Kopīgi paveiktie darbi rada tik daudz prieka un kopības sajūtas.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas tev patika iezlasītajā grāmatā? Patika, ka Oto vecāki ļāva viņam mēģināt, tad, kad viņš vēlējās, nerāja, ja neizdevās. Palīdzēja tad, ja nesanāca. Kā tu papildinātu grāmatas tekstu vai ilustrācijas? Patika uzdevums grāmatas beigās, būtu interesanti, ja varētu pievienot vēl vienu. Piemēram, labirintu, atrast pareizo celiņu. Grāmata bija viegli lasāma un uztverama. Papildinātu vēl ar kādiem darbiņiem, ko Oto izdarītu bez palīdzības, izdotos izdarīt ar pirmo reizi.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!

Pasaka par Princesi un Mēnessdēlu

Dace Krēsliņa

1. uzdevums. Kā Tu reklamētu un ieteiktu grāmatu saviem draugiem!

PALĪDZI PRINCESEI PIEPILDĪT SAVU SAPNI! IZLASOT GRĀMATU, TAS NOTEIKTI PIEPILDĪSIES! 1. Tas ir brīnumains stāsts. 2. Aicina ļauties sapņiem, tiekties pēc tā, kas izsapņots. Apliecina, ka visi sapņi ir sasniedzami pārvarot grūtības. Sapņiem jātic un jācīnās, lai tie tiktu piepildīti. 3. Ieteiktu izlasīt gan lielām, gan mazām meitenēm, jo lasot grāmatu es iztēlojos visus notikumus, kuri aprakstīti grāmatā un iedomājos kā viss varēja notikt.

2. uzdevums. Iedomājies, ka esi literatūras kritiķis!

Kas tev patika šajā grāmatā? Man patika kā princese satika Zvaigžņu putnu. Patika arī laimīgās beigas. Iespaidīgi, ka Baltā čūska pastāstīja par trešo uzdevumu. Grāmatā uzzīmētā čūska manī neradīja baiļu sajūtu. Kaut gan parasti nespēju skatīties uz to attēliem. Vai bija kaut kas, kas nepatika? Nepatika zivs, kura aiznesa līdz ietekai. Neiepriecināja lasīt lappuses, kurās princese bija bēdīga. Vai ilustrācijas likās atbilstošas grāmatas saturam? Jā, katrā lappusē bija liels attēls ar tekstu. Attēls itkā paskaidroja izlasītos teikumus. Attēli bija koši, izteiksmīgi, mūsdienīgi. Īpaši pēdējās lappuses pirkstiņu sirsniņa. Es arī tā rādu, kad fotografējos. Kā tu ilustrētu vai papildinātu grāmatas tekstu, ja būtu tās autore? Es rakstītu, ka Zivs nemelo un aizved uz īsto Lielo ieteku. Vēl uzzīmētu lielu upi, tikpat košās un izteiksmīgās krāsās. Gribētu, lai grāmatā būtu lappuses ar spīdīgiem elementiem, kā grāmatas vākam.

3. uzdevums. Uzzīmē filmas pirmizrādes afišu par izlasīto grāmatu!