Ella Putiķe

7 gadi, Jaundubeņi

Mani sauca Ella, esmu pirmās klases skolniece. Man ir septiņi gadi. Man patīk peldēt un braukt ar riteni. Un ļoti patīk rotaļāties kopā ar draudzenēm!

Iesniegtās recenzijas

Miks un Lilī. Lielā talka

Jekaterina Griškjāne, Kristīne Zlamete

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man grāmatā viss patika, izņemot kā bija uzzīmēts kaķis Miks. Grāmatā bija rakstīts, kā kaķēns Miks un rotaļīgā vardīte Lilī piedalījās lielajā talkā. Viņi uzbūvēja Mika mammas dārzā bizbizmārītēm mājiņu. Un vardīti Lilī sadzēla nātre un viņa dikti pārdzīvoja.
Autorei labi sanākusi grāmata un man patika spēle uz grāmatas pēdējā vāka. Bet bildītes gan “nu tā”, nav īsti padevušās. Man nepatika, kā bija attēlots kaķis Miks un viņa mamma, pārāk resnīgi un ar ļoti lieliem vēderiem. Kaķiem ir slikti būt pārbarotiem, tas var traucēt viņu kustībām, kā arī radīt draudus viņu veselībai. Un Miks izskatījās arī līks ar sakumpušu muguru.
Manuprāt autore ar šo grāmatu grib pavēstīt katram mazajam lasītājām to, ka kaut ko jaunu iemācīties var arī spēlējoties.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt vardīte Lilī, jo man patika, ka viņa bija ziņkārīga, apņēmīga un visu laiku gribēja spēlēties. Un viņai patika iemācīties jaunas lietas. Un Lilī bija smuka! Ja es būtu Lilī, es ļautu kaķēnam Mikam no rītiem mazliet ilgāk pagulēt. Pa dienu mēs rotaļātos ar Miku un ietu uz pļaviņu plūkt puķītes un vērotu kukainīšus gan pļaviņā, gan uzbūvētajā mājiņā. Mēs ietu uz jūrmalu peldēties un ik pa laikam palīdzētu Mika mammai.
Es mainītu grāmatā to, ka Lilī neieskrietu nātrēs un nebūtu sadzelta, jo man nepatīk, grāmatās skumjās vietas un, ka kādam notiek kaut kas slikts. Es zinu, ka caur pārdzīvojumiem mēs uzzinām kaut ko jaunu un iemācāmies kā rīkoties, ja notiek kāda sāpe. Kā Lilī uzzināja, kas ir nātre, kad viņu tās sadzēla. Nātres sadzeltās vietas ļoti ilgi sūrst un ir sāpīgas. Arī mani ir sadzēlušas nātres. Lai arī mamma saka, ka nātru dzēlieni ir veselīgi, bet.. tas vienalga nav nekas foršs!

Virtuves pasaciņas

Arno Jundze

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man grāmatā patika viss, jo grāmata bija jautra. It īpaši man patika tāds stāstiņš “Raganas mājas piedzīvojumi Kanāriju salās”. Kur raganas māju sakopa – viņai grieza cietos nagus, nolakoja tos katru savā krāsā un noskuva kājām spalvas. Visi meistari ņēmās vairākas dienas, līdz sapucēja māju, kā jaunu.
Domāju, ka rakstnieks gribēja pateikt to, ka mēs nezinām, ko dara trauki un priekšmeti pa naktīm un arī tad, kad neesam mājās un tos neredzam. Mēs varam tikai fantazēt, tā kā to izdarīja rakstnieks. Un viņam tas ļoti labi sanāca!

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt ragana Frīda, jo man patīk burties. Un es gribētu aizlidot uz raganu balli ar slotu – tusēt un dzert aveņu šampanieti. Patusētos ar manām draudzenēm, nevis īstajām raganām. Viņas ir cilvēki, kas māk burties, bet neizskatās kā raganas. Mēs būtu labās fejas.. hi hi. Gribētu piedalīties sacensībās un braukt ar dažādiem braucam rīkiem. Un dabūtu balvu par viss foršāko braucamo rīku.
Šajā grāmatā es gribētu mainīt vienu lietu - lai vaskadrānas gailītis jau dzīvotu pie pērļu vistiņas. Un tad viņi pārceltos dzīvot uz vaska drānas. Jo man nepatika, ka ir tik skumjš stāsts un, ka gailītis skuma pēc pērļu vistiņas. Vēl labāk, ja uz vaska drānas dzīvotu daudz gailīšu un vistiņu. Tad gailītis iemīlētos un aprecētu pērļu vistiņu un viņiem būtu daudz cālīšu.

Bizbizmāsiņa dārziņā

Evija Gulbe, Linda Lošina

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man grāmata “nu tāāā” ne visai patika, nebija forša. Jo man grāmata likās par bērnišķīgu, jo es vairs neeju dārziņā. Bet eju skolā un man ir savas – skolas gaitas. Mani tā grāmata neieinteresēja. Man labāk patīk kino varoņi vai kaut kas tāds ar lielāku kņadu un lielākiem notikumiem. Un es nesapratu, ko autores īsti gribēja pateikt ar šo grāmatu.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es negribētu būt neviens tēls no šīs grāmatas. Es būtu jauns tēls - naktstauriņš, kas spēlētos ar Tīnu un Bizbizmāsiņu. Es būtu priecīga, laba, izpalīdzīga un būtu gājusi palīdzēt meklēt Bizbizmāsiņu, kad viņa pazuda, ja Tīna man to pateiktu, ka Bizbizmāsiņa ir pazudusi.
Grāmatā es labprātāk būtu izvēlējusies, lai bizbizmāsiņa nepazustu. Un, ka viņa pirms aiziešanas būtu pateikusi savai draudzenei Tīnai, ka ies paēst laputis, jo cilvēku ēdieni viņai negaršoja.

Kika Mika un koncerta diena

Lina Žutaute

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man gāmata patika. It īpaši patika, kā Kika Mika zināja kāds būs koncerts, ja tētis vilka savu īpašo kreklu, tad koncertā varēs iztrakoties. Bet man nepatika, ka Kikai Mikai koncertā nokrita ksilofona vālīte. Bet labi, ka viņa tomēr nospēlēja līdz galam. Viņai palīdzēja puika, kas pecēla un padeva valīti. Rakstniece ar šo grāmatu gribēja pateikt, ka, ja kādreiz kaut kas neizdodas, tad nevajag uzreiz padoties, bet gan pabeigt iesākto. Bet citiem būtu jāuzmundrina, jāpasaka atbilstoši un uzmundrinoši vārdi.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Kikas Mikas omīte. Jo arī man patīk būt brīvā dabā kopā ar draudzenēm un ģimeni. Ja es būtu Kikas Mikas omīte, es viņu lutinātu. Un es viņu atbalstītu dažādos pasākumos. Es būtu Kiku Miku atbalstījusi tajā brīdī, kad viņai izkrita ksilofona vālīte. Es būtu teikusi, ka viņai viss sanāks un izdosies, un teiktu: "Es tev ticu!". Es grāmatā labāk būtu izvēlējusies to, ka Kika Mika spēlējot sajauktu kādu mazu notiņu. To neviens nebūtu pamanījis un Kika Mika izliktos, ka nekas nebūtu noticis un spēlētu tālāk. Bet, tad lasītājs nebūtu sapratis, ka tas nav nekas traks, ja kaut kas misējas. Un ka jāsakopo savi spēki un jāpabeidz iesāktais darbiņš līdz galam. Mēs visi taču kādreiz kļūdāmies!

Ķirbīša pavasaris

Anita Rupeika, Tatjana Toropova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man patika grāmata. Man grāmatā ļoti patika tas brīdis, kad Strīpiņa klausījās, kas notika aiz durvīm. Un arī tas, ka Ķirbītis domāja, ka podiņos izaugs mazi Ķirbēni ar austiņām, actiņām, astītēm un četrām ķepiņām. Un, ka Ķirbīši izaugot varbūt nobīsies un nokritīs no galda.
Manuprāt, autore vēlas pavēstīt, ka ir draudzīgi jāpieņem tie, kuriem nav mājas. Un viņi jāatbalsta. Lai dzīvē būtu lieli sasniegumi. Un, ka citiem ir jāiemāca to, ko pats zini, bet citi nezina!

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Strīpiņa, jo man viņas tēls ļoti patika. Viņa bija bailīga, bet ļoti mīļa. Viņa visu laiku klausījās un baidījās. Un man ļoti patika viņas "M" burtiņš uz pieres.
Es gribētu, ka grāmatas beigās Strīpiņa būtu iemācījusies nebaidīties. Un vairāk iesaistītos dažādos jautros notikumos un arī mazos nedarbiņos, ko varētu paveikt kopā ar Ķirbīti un Izoldi.

Trakā lapsa uz Lapsiņu planētas

Agnese Aizpuriete

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man šī grāmata patika. Visvairāk patika, ka lapsiņa gribēja padalīties ar labo sajūtu ar citiem. Manuprāt, autore gribēja pateikt to, ka ir labi dalīties ar citiem savā priekā un, ja mēs katrs vairosim prieku, tad prieka pasaulē būs vairāk. Grāmatā man ļoti patika tā vieta, kur autore aprakstīja un vizualizēja Lapsiņu planētu ar ziedošajām austiņām, actiņām un vējā līgojošajām astītēm.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt lapsiņa, jo man patīk viņas piedzīvojumi. Gribētu dzīvot uz Lapsiņu planētas. Un man katru dienu gribētos aiziet uz ziedošo austiņu, actiņu un vējā līgojošo astīšu pļaviņu, kur es priecātos par visu skaistumu. Un vēlētos kādu reizi saplūkt pušķi ar austiņām, actiņām un astītēm, lai arī mājās sajustu labo sajūtu un prieku.
Es gribētu šajā pļavā iestādīt vēl vairāk prieka un skaistuma - sirsniņas, zvaigznītes, spīgulīšus, kas naktī atveroties dotu gaismu un debesīs izkaisītu spīgulīšus.