Dominiks Šņepsts
5 gadi, PREIĻI
Mani sauc Dominiks. Man ir 5 gadi. Iemācījos lasīt grāmatas 4 gados. Šogad sāku rakstīt teikumus ar rakstiskajiem burtiem. Lasīšanas stafetē piedalos otro reizi, jo pirmo reizi piedalījos pagājušajā gadā. Apmeklēju lasīšanas noslēguma pasākumu Rīgā. Interesē sports un spēlēt ar Brāļiem policistus,braucot ar divriteni. Mīlu iepriecināt Tēti - palīdzot nest mantas un Mammu - kopā mīcot žagariņu mīklu, ko KOPĀ pie balta galdauta baudām ar ĢIMENI!
Iesniegtās recenzijas

Trakā lapsa uz Lapsiņu planētas
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Mammu, tā lapsa uz grāmatas vāka man ne visai... tāda viltīga, mazliet baisa! Lapsa nav priecīga. Patika, kā lapsēni sēja zvaigznes debesīs. Skumji... Kur ir CILVĒKI? Jo uz planētas, kur mīt tikai lapsas, ēdiens un priekšmeti ir tādi, kurus lieto cilvēki... Domāju, ka autore uzrakstīja šo grāmatu, lai iepazīstinātu bērnus kā var izskatīties uz citas planētas."2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Grāmatā mainītu planētu, uz kuras atceļo lapsas, tā būtu ZEME, jo tad būtu arī mēs, CILVĒKI! Vēlētos izmēģināt lapsiņas lomu, kura sēja zvaigznes, stāvot lapsiņu piramīdas pašā augšā, jo tas ir ATBILDĪGS darbs."
Postaža parkā. Aizvēstures pilsētas detektīvi
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Man prieks par briedītes pilsētas Mēres atzīšanos un drosmi. Viņa nezināja, ka Jaunā Parka būvēšanas vieta ir mājvieta parkšķim. Šis stāsts iemācīja, PIRMS KAUT KO DARI - PADOMĀ! Lai no nezināšanas nenotiek tāds misēklis ar parka piedrazošanu un parkšķa pārvākšanos uz citu mājvietu, kas var kādam traucēt. Iemācījos, ka nedrīkst piesārņot dabu, jo kā mamma mani māca, ka tā ir MĀTE, kas mūs baro un mājvieta ne tikai cilvēkiem, ir mājvieta - dzīvniekiem, dzīvai radībai, augiem...MUMS DABA IR JĀCIENA UN JĀMĪL AR SAVU RĪCĪBU! Nepatika, ka tika piedrazots parks, lasot grāmatu, sapratu, kāpēc. Manuprāt, autore vēlējās pateikt to, ko mani Vecāki māca, MĪLĒT UN CIENĪT MĀTI DABU! "2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Uz vienu dienu vēlētos iejusties būvnieka Krupja lomā, jo tas celtnis mani uzrunā. Būtu jauki būt šoferim un izjust, kā ceļu ar krānu ko LIELU! Grāmatas stāstu nemainītu, jo mani tas ieinteresēja tā, ka ar mammu pārrunājām vairāk, nekā uzrakstīts. Šī grāmata rosināja domāt un uzdot Mammai jautājumus par lasāmo lappusi. Tas bija brīnišķīgs lasīšanas vakars!"
Ole Bole grib uz skolu
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Šajā grāmatā patika lasīt stāstu virsrakstus, jo tiem bija lieli burti. Olei Bolei ar mani ir kas kopīgs - abi vēlamies iet uz skolu, jo tur var rast atbildes uz nezināmo. Un abiem ir lielāks BrāIis, kurš skolā labi mācās. Nepatika kā Kates brālis lielījās par salasītajām rudens lapām. Iemācījos - nevajag lielīties, jo nākamreiz var neizdoties. Manuprāt, autore rakstīja šo grāmatu, lai bērni izbauda katru dienu, gan mājās, gan bērnudārzā un iedrošinātu iet uz skolu, jo tur var uzzināt ko jaunu. Jo katra diena ir brīnišķīgs piedzīvojums!"2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Ole Bole vēlējās palīdzēt gājputniem, baroja tos pirms tie aizlidoja uz siltajām zemēm, jo domāja ka tā putniem palīdzēs. Atceros, Mammu, ka Tu ar Tēti man macījāt pīles un gulbjus nebarot, jo tie pieradīs, ka ir ēdiens un neaizlidos uz siltajām zemēm, tad var nosalt. Ja es būtu uz vienu dienu Oles Boles mamma, pamācītu Olei Bolei, lai nebaro gājputnus, jo tā var tiem nodarīt vairāk pāri nekā palīdzēt. Ja iesāki barot, tad tas jādara nepārtraukti. Ja pieradini, tad esi par to atbildīgs! Tā Tētis un Mamma man ir mācījuši."
Kate Cukurvate pieveic frikadeļu zupu
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Mammu, man ĻOOOTI patika lasīt grāmatu par Kati! Esmu priecīgs - Kate noticēja MAMMAI un nogaršoja frikadeles. Tās iegaršojās un apēda VISAS! Nepatika Kates rīcība ar frikadelēm - izmētāja malu malās! Grāmata man pamācīja, ka ēdiens ir jāēd, nevis jāmētā! Ēdiens ir SVĒTS! Pareizi, Mammu? Domāju, grāmatas autore vēlējās pateikt - ĒDIENS NAV SPĒĻMANTA!"2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Ja man būtu iespēja, kļūtu uz vienu dienu Kates mamma, jo paveica pamācošu rīcību - iemācīja Katei uzdrošināties nogaršot jaunu ēdienu. Grāmatas stāstu nemainītu, jo tas bija pamācošs."
Ķirbīša pavasaris
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Smieklīgi, ka Ķirbītis domāja, ka no podiņa izaugs tādi paši kaķi Ķirbīši kā viņš, nevis augs! Uzzināju, ka Ķirbītis var būt gan kaķa vārds, gan auga nosaukums. Hmm, tas man ir kas jauns! Manuprāt autors uzrakstīja šo grāmatu, lai bērni saprot, ka ne visiem kaķiem ir saimnieki. Tas ir skumīgi! Caur stāstu autors bērnus iemācīja, ka vienam vārdam var būt divas nozīmes."2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Vēlētos iejusties Ķirbīša tēlā, jo viņš nebēdājas, ka nav māju, bet izbauda dienu, kura nes jaunus piedzīvojumus. Šo stāstu beigās paturpinātu kā Strīpiņa un Ķirbītis atrod brīnišķīgus saimniekus un paliek dzīvot pie tiem KOPĀ."
Jukī satiek draugus, 1
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Lasot šo grāmatu, tik interesanti, ka Pilsētas Galvenajam dārzam bija vairāki vārtiņi. Kāpēc? Hmm, varbūt tāpēc, ka tas ir liels un krāšņs ar visdažādākajiem augiem. Manuprāt, autors uzrakstīja šo grāmatu, lai parādītu, ka draugus var iegūt negaidot, šoreiz tas notika Pilsētas Galvenajā dārzā. No šīs pasakas iemācījos, ka draugiem var būt kas kopīgs, piemēram garšot zaļā tēja ar rīsiem. "2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Uz vienu dienu vēlētos būt Ulla, jo būtu aizraujoši būt Pilsētas Galvenā dārza atbildīgajam, kuru cienītu dārza darbinieki. Tas nozīmē, ka Ulla ir paveikusi ko labu, ja pret viņu cienīgi izturās darbinieki. Un vēlētos nogaršot Ullas iecienīto tēju ar rīsiem. Tāpat kā iepriekšējā grāmatā, kad Juki bija ar draugiem, vēlētos zīmējumus papildināt ar kaklu un vēderu."
Emīla vēstule
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Man šajā grāmatā iepriecināja pelīte Berta Garastīte, kura piepildīja zēna Emīla vēlēšanos -atrada draugu un tas bija kaķis. Patika, ka Berta nesūtīja Emīlam Ziemassvētku vecīša vēstuli, kurā nebija apsolīts piepildīt vēlēšanos, bet pelīte vēlējās zēnu iepriecināt nevis apbēdināt, tāpēc pati nolēma meklēt Emīlam draugu un ATRADA! CIK VIŅAI LABA SIRDS!" Iemācījos, ka nedrīkst padoties. Domāju, ka autors uzrakstīja šo grāmatu, ka darot labu citiem, pats var kļūt laimīgāks.2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Ja uz vienu dienu būtu iespēja kļūt par grāmatas varoni, tad vēlētos būt Berta, jo paveica brīnišķīgu darbu - iepriecināja bēdīga zēna sirsniņu. Man pat nav ne vienas mazās vēlēšanās ko mainīt šajā brīnumjaukā pasakā, tā ir tik sirsnīga!"
Jukī muzejā, 2
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: " Mammu, kāpēc šiem cilvēkiem nav kakla un vēdera?"Mamma: "Dominik, pasakās ir izdomāti tēli un varoņi, kuru dzīvē nemaz var arī nebūt. Tā ir rakstnieka izdomāta iztēle. Pastāsti, lūdzu, par šo grāmatu, kuru lasīji!"
Dominiks: "Man patika, kad kontroliere un apsargs skatījās kārtību, lai apmeklētājiem ir ieejas biļetes. Man nepatika, ka cilvēkiem nebija uzzīmēts kakls un vēders un ne līdz galam sapratu, kāpēc bija jāietinas biļetēs. Tas taču lieki patērē papīru! Domāju, ka autors bērniem vēlējās pateikt - ja esam muzejā, tad jāatceras, ka kāds mūs vēro, redz un dzird. Muzejā tie ir apsargi. Iemācījos, ka arī muzejā ir jāuzvedās kārtīgi un jābūt ieejas biļetei. "
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: " Vēlētos kļūt par Juki, lai varētu apskatīt muzeju un uzzinātu ko neparastu un jaunu. Ja būtu iespēja ko mainīt šajā grāmatā, tad cilvēkiem uzzīmētu kaklu un vēderu."
Kas par smaku? Aizvēstures pilsētas detektīvi
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Mammu, no grāmatas uzzināju, ka pupuķi, kuri dzīvo pie mums laukos, aizsargā savus mazuļus, izdalot smirdīgu šķidrumu, kurš smako pēc puvušas gaļas. Šī smaka atbaida uzbrucējus. Es domāju, ka autore uzrakstīja šo grāmatu, lai bērni izaugot lieli neizgrieztu mežus, jo tādēl ir izmiruši dažu dzīvnieku sugas. Mums Ģimenē ir tradīcija, ja no meža ko paņemam, tad sniedzam pretī. Piemēram, ja nozāģējam eglīti Ziemassvētkiem, tad pavasarī vai rudenī iestādam kādu koku. "2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Ja man būtu iespēja uz vienu dienu būt grāmatas varonim, tad kļūtu triceratops detektīve Dina, jo man interesē dinozauri, tikai pamainītu, ka tas ir VIŅŠ, jo es esmu puisis."
Eju meklēt draugus! Poēma par surikatu
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: "Dominik, vai Tev patika lasīt grāmatu, kā surikats meklēja sev draugus?"Dominiks: "Jā, visa grāmata bija aizraujošs surikata piedzīvojums, kurš vēlējās atrast sev draugus, vismaz vienu! Surikats mēģināja sadraudzēties ar zirnekli, kaķi, bet no skudrām bēga ko kājas nes! Tik smieklīgi, kad aiz pakarinātām drēbēm bija paslēpušies divi surikati, kājas vien bija redzamas! No surikata iemācījos nebēdāties, ja nav draugu - JĀIET PAŠAM TIE MEKLĒT! Mammu, tik brīnišķīgi, kad grāmatas beigās bija 10 spēles."
Mamma: " Kuru no 10 spēlēm Tu vēlētos uzspēlēt?
Dominiks: "To pašu, ko vakar spēlējām, lasot pirmsmiedziņa pasakas beigās - Ēnu teātri!"
Mamma: " Sarunāts!"
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: " Es vēlētos būt surikats, jo meklētu draugus, dodoties jaukos piedzīvojumos. Grāmatā neko nemainītu, jo katra lappuse mani aizrāva ar surikata zīmējumiem un piedzīvojumiem."
Kika Mika un koncerta diena
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: "Dominik, ko Tu vari pastāstīt par rakstnieces Linas Žutautēs grāmatu par Kiku Miku un tās koncerta dienu?"Dominiks: "Man šajā grāmatā patika, kā Kika Mika saņēma drosmi un uzstājās. Tik jauki. ka bija zēns , kurš Kikai Mikai iedeva nokritušo mūzikas instrumenta sitamkociņu, tas bija pieklājīgs zēns. Prieks, ka Kika Mika saprata, ka sēžot maliņā nekur tālu netiks. Domāju, ka autore uzrakstīja šo grāmatu, lai bērni saņem drosmi, pārvar bailes - mēģina un notic sev!"
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Uz vienu dienu vēlētos būt Kika Mika, jo viņa pārvarēja bailes un uzstājās uz skatuves, spēlējot metalafonu. Grāmatā neko nemainītu, jo tā ir pamācoša."
Jannis un Čapa. Kāpēcdiena
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: " Dominik, vai atceries, kāpēc smējies, lasot par Janni un Čapu?"Dominiks: "Jā, jo Čapai bija uzacis no zīmuļiem!"
Mamma: "Pastāsti, lūdzu, par izlasīto grāmatu!"
Dominiks: " Man šī grāmata patika, jo Jannis bija zinātkārs. Jautāja neskaitāmos KĀPĒC, KĀPĒC, KĀPĒC. Nepatika, kad Čapai pazuda pacietība atbildēt uz jautājumiem. Es domāju, ka autors uzrakstīja šo grāmatu, lai bērni pasaka vecākiem, lai tiem vienmēr būtu pacietība atbildēt uz bērnu jautājumiem. Es iemācījos no šīs pasakas, cik svarīga ir pacietība. "
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Man patika varonī Čapā, ka tas meklēja atbildes uz Jannes jautājumiem, uz dažiem arī atbildēja. Tāpēc es uz vienu dienu vēlētos būt šis varonis. Ja man būtu iespēja ko mainīt šajā grāmatā, tad zīmētu Čapai priecīgākas sejas izteiksmes."
Ebes ziemas stāsti
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Dominiks: "Man šī grāmata ļoti patika, jo meža iemītnieki kopā gatavojās Ziemassvētkiem. Iepatikās pulkstenis ar dzeguzi. Palūdzu Mammai, lai mēs kādreiz tādu iegādājamies. Tik aizraujoši, kad ar kartes palīdzību meklēja sīļa zīles! Mmm, kas nepatika? Nebija nekā tāda, kas nepatiktu. Es iemācījos no šīs grāmatas, cik svētku gaidīšanas laiks var būt patīkams. Es domāju, ka šo grāmatu uzrakstīja, lai bērni saprot, ka mežs ir dzīvnieku mājas, tajā jāuzvedas kārtīgi, tas ir jāmīl kā savas mājas."2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Dominiks: "Es vēlētos būt vārna Kārna, jo Viņa domāja pati kā rīkoties situācijā, kurā nemācēja veikt rakšanas vingrojumu, kuru rādīja ūdensžurka. Es šajā grāmatā nemainītu neko, jo tā man iepatikās ar katru stāstu arvien vairāk. Ieteiktu to izlasīt Brāļiem, lai zina, ka ir meža gariņi, kuri sargā mežu un tā iemītniekus."
Jannis un Čapa. Vienu dienu ačgārni
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: "Dominik, pastāsti par grāmatu, kuru izlasīji!"Dominiks: "Mammu, man patika lasīt par Janni un Čapu, kā Čapa ar lupu skatījās uz Jannes zobu un saprata, ka tas sāp tāpēc, ka vainīgas ir konfektes nevis zobs."
Mamma: "Kas bija Jannis un Čapa?"
Dominiks: "Draugi."
Mamma: "Vai bija kas tāds, kas nepatika?"
Dominiks: "Nepatika, ka konfekšu papīri bija nomesti uz grīdas un to TIK DAUDZ!"
Mamma: "Ko Tu iemācījies no šīs pasakas?"
Dominiks: "Es tagad zinu, ko nozīmē AČGĀRNI. Un iemācījos, ka nevajag ēst daudz konfekšu, jo tad var sāpēt zobi."
Mamma: "Dominik, kā Tu domā, ko autors vēlējās pateikt ar šo pasaku?"
Dominiks: "Nevajag ēst tik daudz saldumu kā tajā konfekšu kaudzītē, jo konfektes bojā zobus! Un konfekšu papīrīši jāizmet mistkastē, nevis uz grīdas!"
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Mamma: "Dominik, kurš varonis Tu vēlētos būt no šīs grāmatas?"Dominiks: "Čapa!"
Mamma: "Kāpēc tieši Čapa?"
Dominiks: "Jo viņš teica - zobs nav vainīgs, ka tas sāp, bet gan konfektes."
Mamma: "Ko Tu varbūt mainītu grāmatas notikumos vai attiecībās ar citiem tēliem?"
Dominiks: "Es Čapas vietā teiktu, zobi bojājas no cukura, nevis konfektēm."

Divi brāļi. Piedzīvojumi mežā
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Pēc aktīvas darbošanās svaigā gaisā, klāt jau bija vēls vakars un pirmsmiedziņa lasīšanas laiks. Grāmatas autora Sauļus Žuka vēlēšanās piepildījās, jo Dominiks lasot un klausoties stāstu, tā vien vēlējās lasīt lapu pēc lapas, lai uzzinātu, kas notiks tālāk.Tā, kā actiņas vērās ciet un nogurums prasīja savu, piedāvāju Dominikam grāmatu izlasīt līdz galam nākošajā rītā no vietas, kur Varis ieskatījās pa raganas mitekļa logu. Dominiks tūdaļ iesaucās: "Es vēlos tagad zināt, kas ir aiz raganas loga!" Tā grāmata tika izlasīta vienā pirmsmiedziņa vakarā.Mamma:"Dominik, vai Tev patika šī grāmata?"
Dominiks: "O, jā! Es šo grāmatu ieteikšu izlasīt Brāļiem, jo tā ir pamācoša, ka nedrīkst ēst ogas, kuras Tu NEMAZ NEPAZĪSTI! Šī pasaka bija tik aizraujoša, kad Varis skatījās pa raganas mājas logu! Patika, kad dzīvnieki aizsargāja Brāļus no raganas, jo tie ir meža draugi! Tik interesanti, kad brāļi kļuva neredzami un izdarīja labu darbu - izglāba pīli no raganas būrīša."
Mamma: "Vai bija, kas Tev pasakā nepatika?"
Dominiks: "Jā, viena Brāļa retie zobi!"
Mamma: "Ko Tu iemācījies lasot un klausoties šo grāmatu?"
Dominiks: "Svešā mājā bez vecākiem nedrīkst iet iekšā!"
Mamma: "Kā Tu domā, kāpēc autors uzrakstīja pasaku par Brāļiem?"
Dominiks: "Lai bērni saprastu, ka Brāļiem KOPĀ var būt interesanti un aizraujoši piedzīvojumi, ja otru pamāca un turās KOPĀ!"
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Mamma: "Kurš varonis Tu vēlētos kļūt no šīs grāmatas uz vienu dienu?"Dominiks: "Lielā mežacūka, jo viņa ir LIELS un STIPRS dzīvnieks. Arī zaķis, jo bija ĀTRS un VEIKLS."
Mamma: "Ko Tu pasakā būtu savādāk rakstījis?"
Dominiks: " Es pasakā neko nemainītu, jo tā bija AIZRAUJOŠA! "

Ābece. Burtu pasakas
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: "Dominik, lasot un klausoties, kas Tev patika šajā grāmatā?"Dominiks: "Mani ĻOOOTI pārsteidza, ka tajā ir alfabēts! Tik glīti, ar divām līnijām apvilkti burti un skaisti uzzīmēti dzīvnieki!"
Mamma: "Varbūt bija kas tāds, kas Tev nepatika?"
Dominiks: "Pasakā par labākajām mājām, nepatika, ka lielījās, kuram labākas mājas. Katram sava mājā ir vislabākā!"
Mamma: " Ko Tu iemācījies no šīs grāmatas?"
Dominiks: "Man iemācīja, ka nevar citu apvainot, ja Tu to neredzēji, kā tas bija pasakā par draugu."
Mamma: "Dominik, kā Tu domā, ko autori vēlējās pateikt, uzrakstot šo grāmatu?"
Dominiks: "Autori uzrakstīja šo grāmatu, lai bērni iemācītos alfabētu, atpazītu burtus."
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Mamma: "Dominik, ja Tev uz vienu dienu būtu iespēja kļūt par jebkuru no grāmatas varoņirm, kurš varonis tu vēlētos būt?"Dominiks: "Bruņinieks no pasakas par Brenci."
Mamma: "Kāpēc?"
Dominiks: "Jo viņš mācēja izjokot."
Mamma: "Ko Tu varbūt mainītu grāmatas notikumos vai attiecībās ar citiem tēliem?"
Dominiks: "Sava burtiņa pasakā "Draugi," būtu pamainījis, ka iedzeļ lapsene nevis dundurs."

Bizbizmāsiņa
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Mamma: "Dominik, man prieks, ka pats lasīji grāmatu! Kas Tevi pasakā iepriecināja?"Dominiks: "Nu, ka meitene glāzē ieraudzīja BRIESMONI!"
Mamma: "Vai pasakā bija kas Tev nepatika?"
Dominiks: "Man nepatika, ka meitene vēlējās, lai suns ir pūķis un šļāc uguni."
Mamma: "Ko Tu iemācījies no šīs pasakas?"
Dominiks: "Nevajag baidīties no lielāka, jo viņš var būt Tavs draugs!"
Mamma: "Kā Tu domā, ko autori vēlējās pateikt, uzrakstot pasaku par bizbizmāsiņu?"
Dominiks: "Lai bērni saprastu, ka dzīve nav viegla. Iemāca nebaidīties un priecāties par pasauli, kas mums apkārt."
Mamma: "Dominik, vai Tev patika lasīt Evijas Gulbes un Lindas Lošinas grāmatu par bizbizmāsiņu?"
Dominiks: "Patika, jo abi brāļi (3 un 10 gadi) pirms miedziņa klausījās, kā es to lasu."
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Mamma: "Dominik, iedomājies, ka Tev uz vienu dienu būtu iespēja kļūt par jebkuru no grāmatas varoņiem. Kurš varonis Tu gribētu būt?"Dominiks: "Vēlētos būt par Mārīti."
Mamma: "Kāpēc par Mārīti?"
Dominiks: "Jo ieguva labu draugu - meitenīti."
Mamma: "Ko Tu mainītu grāmatas notikumos vai attiecībās ar citiem tēliem?"
Dominiks: "Lai Mārīte neskumst, kad nejaukās vaboles aizlidoja, jo viņas nav vienīgās ar ko var draudzēties."