Mikus Apars

5 gadi, Aizkraukle

Mani sauc Mikus, man ir 5 gadi. Man patīk lasīt gramatas ar mammu un māsu pirms miedziņa. Jau otro gadu piedalīsimies lasīšanas stafetē.

Iesniegtās recenzijas

Pagalma detektīvs jeb Kas tad tas?

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma-Mikus vai Tev patika šī grāmata?
Mikus-Jā patika, bet nepatika lapsa, kas nozaga olu.
Mamma-Vai Tev patika vēl kas?
Mikus- Man bija smieklīgi, ka neviens no Gulbjiem nemācēja skaitīt, es jau māku skaitīt.
Mamma- Vai tev patika, tas ilustrācijas, kas bija grāmatā?
Mikus-Man patika.
Mamma- Ko mēs varam mācīties, no šis gramatas?
Mikus- Ka Gulbjiem jāiemācās skaitīt, bērniem jāļauj kaķim neperēt olas un jādod citi kārumi, bet lapsai jāsāk ēst, kas vesaligs.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma-Mikus, kurš no gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus- Lapsa
Mamma- Kāpēc lapsa?
Mikus-Jo tad es varētu arī ātri skriet un būt super ātrums.
Mamma- Vai Tu darītu kaut ko savādāku grāmatā?
Mikus-Jā, es nezagtu olu Gulbjiem, jo Gulbju mamma saka satraukties, visiem bērniem gribas mammu.

Ole Bole grib uz skolu

Ieva Ziediņa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma-Mikus Tev patika stāsts par Oli Boli?
Mikus-Man patika, es arī gribu uz skolu. Masa jau tūlīt ies, es arī gribu iet skolā.
Mamma-Arī Tev dēliņ vairs nav palicis daudz un drīz arī Tu skola iesi. Kas Tev grāmata patika viss vairāk?
Mikus- Tas kad Ole Bole pacienāja putniņus ar ēdienu pa kluso. Tas bija jauki.
Mamma- Un ko mēs varam mācīties no šis gramatas?
Mikus- Ka jāgrib ir uz skolu.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Kurš no gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus- Es gribētu būt brālis, jo es esmu brālis.
Mamma- Un ko Tu kā brālis stāstā darītu savadak?
Mikus-Es nekaitinātu tik daudz māsu, bet aizvestu kādreiz viņu līdzi uz skolu, lai viņa redz ka tur ir… mana masa man apsolīja kādreiz paņemt līdzi un parādīt, ka izskatās skola.

Kate Cukurvate pieveic frikadeļu zupu

Laura Ikauniece

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma-Mikus vai Tev patika šī grāmata?
Mikus- Nu jā, bet ka var sajaukt frikadeli ar krokodīlu?
Mamma-Meitenīte maziņa, līdz galam šo vārdiņu nesaprata un saklausīja ko citu.
Mikus- Un ka var ielikt somā, zemē, veļasmašīna un drēbes ēdienu? Tas ir nepareizi!
Mamma- Bet vai jūs ar masu nekad nemedzat kaut kur paslēpt ēdienu tāpēc kad negribas vairs ēst vai lai kāds cits neapēd to ko pašiem vēlāk gribēsies?
Mikus- Nu jā, Tev taisnība.
Mamma- Ka Tev šķiet, ko mēs varam mācīties no šis gramatas?
Mikus-Kad nedrīkst slēpt tādas vietas ēdienu! Un to kad vajag pagaršot pirms saka kad negaršo. Un ir jāēd kārtīgi, lai augtu liels un stiprs.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Kurš no varoņiem Tu vēlētos būt stāstā?
Mikus-Es gribētu būt mamma.
Mamma-Kāpēc tieši mamma?
Mikus- Es pastāstītu Katei, kas tad īsti ir tā frikadele un kopā ar viņu atrastu visas noslēptas frikadeles.

BB stāsti. Stāsti un pasakas, stāstītas Benediktam un Bernadetai vienas nedēļas garumāJaunums

Ilis

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma-Mikus vai Tev patika šī grāmata un stāsta, kas bija sarakstīti šajā grāmatā?
Mikus- Jā, man patika, viss vairāk patika Tārpiņš, kurš kļuva stiprs.
Mamma - Kas vēl Tev grāmatā patika?
Mikus- Man patika zīmējumi par degunradzi, vienradzi.
Mamma- Un ko mēs varam mācīties no šis gramatas?
Mikus- Dienas nosaukumus.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma-Kurš no gramatas varoņiem Tu gribētu būt, ja būtu tāda iespēja?
Mikus-Es gribētu būt tārpiņš un kļūt tik stiprs, kad varētu izteikt visus, kas grib darīt sliktu, lai varu tiem huligāniem riktīgi sadot, ja dara pāri, jo tas ir slikti.
Mamma- Vai Tu grāmata gribētu darīt arī ko savadak, ka tārpiņš darīja?
Mikus-Es gribētu, lai tārpiņš nebēdājās.

Jannis un Čapa. Vienu dienu ačgārni

Agnese Vanaga, Marina Heniņa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus kā Tev patika šī ačgārnā grāmata?
Mikus - Kas āčīgānā?
Mamma - Nu kā grāmatā bij rakstīts, kad visas lietas notiek otrādāk, nejau kā tām jānotiek.
Mikus - Grāmata man patika. Es domāju, ka mēs arī tā varētu kādreiz izdarīt.
Mamma - Ko tieši?
Mikus - Mmmm. Nu istabu mēs varētu izārdīt, nejau sakārtot. Un saldumi varētu būt vesalīgi, bet dārzeņi nevesalīgi.
Mamma - Un kā Tu domā, ko mēs no šis gramatas varam iemācīties?
Mikus - To kad dažreiz viss jadara ačigani.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma - Mikus kurš tēls Tu gribētu būt no gramatas?
Mikus - Es gribētu būt Čapa.
Mamma- Kāpēc tieši Čapa?
Mikus- Tad es Jannim iemācītu kā rūpēties par zobiem!
Mamma -Kā piemēram?
Mikus - Nu zobiņus ir jātīra no rīta un vakarā… jāved pie zobārsta atrādīt, ka viss ir kārtībā.

Labestības mežs. Delfs un viņa komanda

Jeļena Skuratova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma- Mikus Tev patika šī grāmata?
Mikus- Jā, Delfīns bija malacis, jo nebaidījās izglābt vāverēnu.
Mamma- Jā, tā dzīvnieki dara, viens otru sargā.
Mikus-Un ne tikai dzīvniekus, arī cilvēki draugi viņam bija, kas palīdzēja.
Mamma- Un ko Tu varētu mācīties no šis gramatas?
Mikus- Ka ir jārūpējas vienam par otru. Jāsarga un jākopj meži, lai dzīvniekiem būtu jaukas mājas.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Kurš no gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus- Es gribētu būt delfīns.
Mamma- Kāpēc, tieši delfīns?
Mikus- Jo delfīni ir skaisti, bet šis delfīns bija arī gudrs un viņš arī palīdzēja. Viņš bija ļoti labs delfīns.
Mamma- Vai Tu būtu darījis kaut ko savadak stāstā?
Mikus- Es būtu pasaucis citus delfīnu brāļus palīgā.

Ķirbīša pavasaris

Anita Rupeika, Tatjana Toropova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma- Kā Tev patika šī grāmata?
Mikus- Man patika, es arī gribu mājas kaķīti.
Mamma- Mums pie Omes ir kaķītis, varbūt Tu redzēji, kādu līdzību ar Omes kaķi?
Mikus-Jā, viņš arī lien visur kur nevajag, pie visiem omes podiem un ēd Omes puķes
Mamma- Vai, kas vēl Tev patika grāmatā?
Mikus-Jā, tas kad kaķīši bija ziņkārīgi un Ķirbitis uzgāza sev virsu Podiņu. Tas nozīme, ka kaķīšus nevar ilgi atstāt vienus mājas, viņi dara blēņas.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Kurš no kaķīšiem gribētu būt Tu?
Mikus- Es gribētu būt Ķirbītis.
Mamma- Kāpēc?
Mikus- Jo viņam bija intresanti ko Strīpiņā dara un viņš nebaidījās piebiedroties viņai un ķirbītim ļoti viss intreseja gandrīz tāpat kā man.
Mamma- Vai Tu gribētu arī kaut ko pamainīt pasakā?
Mikus-Jā, es gribētu, lai ķirbitis vairāk blēņas sadara, tas ir smieklīgi, tāpat kā Omes kaķis vienreiz egli apgāza ziemassvētkos. Vai omei puķes apēda un atstāja tikai kātiņus.

Kas par smaku? Aizvēstures pilsētas detektīvi

Dace Krēsliņa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma- Mikus, kas Tev patika šajā grāmata?
Mikus-Man patika abi detektīvi.
Mamma- Vai Tev patika vēl, kas?
Mikus-Smieklīgi bija, kad Hipo kungs taisīja purkšķi.
Mamma- Un ko Tu uzzināji no šis gramatas?
Mikus-Kad putni taisa smiedoņu, lai sevi aizsargātu un pie viņiem neviens nelīstu.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Kurš tēls Tu gribētu būt?
Mikus- Es gribētu būt Dinozaure, jo man patīk Dinozori.
Mamma - Vai ir vēl,kāds iemesls, kāpēc Tu gribētu būt Dīnozore Dina?
Mikus- Jo viņa bija ļoti gudra un visu laiku gribēja atrisināt mīklu.
Mamma- Un varbūt Tu darītu ko savādāku, ka to darīja Dinozaure Dina?
Mikus- Viņa izklausījās vienmēr tāda dusmīga, es būtu gribējis, lai viņa ir priecīgāka un varbūt parāda ko māk dinozauri.

Trakā lapsa uz Lapsiņu planētas

Agnese Aizpuriete

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma- Mikus vai Tev patika šī grāmata?
Mikus- Jā, lapsa bija aizmigusi un sapņojusi, bet tad kļuvusi laimīga.
Mamma- Kā Tu domā, ko šī grāmata varētu mums iemācīt?
Mikus- Kad jāiet gulēt un jasapņo skaisti sapnīši, lai mēs būtu laimīgi pieceļoties.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma- Mikus vai Tu gribētu būt lapsa?
Mikus- Jā un tad es arī nokļūtu visumā kā kosmonauts.
Mamma-Vai Tu darītu kaut, ko savadak, kā to darīja lapsa?
Mikus- Es vairāk brauktu ar kuģi un vēl izbrauktu ar mašīnām, ar Lamborgini.

Miega rūķis Tillijs un brīnumzolīte nr. 31

Liene Pinkovska

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus Tev patika grāmata par Miega Rūķi?
Mikus - Jā, par Tilliju un zolīti, ļoti patika. Es zinu, ka viņi nāk arī pie mums. Man bieži pazūd mani Lego tātad viņi paņem tos, tāpēc vajag man pirkt daudz Lego, jo daudzus viņi paņem, kad es nesavācu.
Mamma- Un ko tas nozīmē?
Mikus- Ka vienmēr vajag savākt, bet tagad es vairs nezinu vai vajag savākt, jo varbūt viņiem ir arī vajadzīgi tie Lego, vairāk ka man, es paspelejos un man apnīk, bet viņi būve mājas, varbūt viņiem vajag vairāk to Lego.
Mamma- Savākt noteikti vajag vienmēr, jo Miega rūķiem arī grūti ir atnakt pie tevim un māsas, ka Lego mētājas zemē.
Mikus - Es šovakar mēģināšu sagaidīt miega Rūķi, cerams ka tas būs Tillijs un tad es viņam pajautāšu. Varbūt atdosim visus mūsu Lego, ja viņiem vajadzēs.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma - Mikus kurš no gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus - Noteikti Tillijs.
Mamma - Kāpēc tieši Tillijs?
Mikus - Jo viņš bija smieklīgs, man viņš šķita ļoti draudzīgs un beigas viņš sadraudzējas ar zoliti un pat uzdāvināja viņai dāvanu un uzlūdza uz Pikniku.
Mamma - Vai Tu būtu kaut ko savadak darījis stāsta, ka to darīja Tillijs?
Mikus - Varbūt būtu bijis drosmīgāks cīņa ar kaķi, kāda bija Brinumzolite, es būtu ātrāks, kaķis nebūtu mani noķēris.

Miks un Lilī. Lielā talka

Jekaterina Griškjāne, Kristīne Zlamete

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus kā Tev patika šī grāmata?
Mikus - Man viss labāk patīk spēle, vai mēs uzspēlēsim vēlreiz?
Mamma - Noteikti varam uzspēlēt vēlreiz, bet kas vēl Tev patika šajā grāmatā?
Mikus - Tas kad visi cītīgi strādāja, mēs arī daudz strādājam laukos un pectam atpūšamies un priecājamies kad daudz esam izdarījuši.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma - Mikus kurš no gramatas varoņiem Tu vēlētos būt, ja tāda iespēja būtu?
Mikus - Es gribētu būt vardīte.
Mamma - Kāpēc?
Mikus - Jo viņai iedzēla nātres un sāpēja, es negribu, lai viņai sāp, man arī dažreiz ir iedzēlusi nātre, bet tas nav tik sāpīgi.
Mamma - Un Tu gribētu ko mainīt pasakā, piemēram, lai vardītei neiedzeļ nātre ?
Mikus - Jā! Es izglābtu viņu, jo pret dzīvniekiem jāizturas uzmanīgi, viņi ir maziņi un vairāk baidās no mums nekā mēs no viņiem, mums par viņiem jārūpējas.!

Jukī muzejā, 2

Helga Tormane, Zahars Ze

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus vai šī grāmata Tev patika?
Mikus - Bija intresanta, bet man labāk patika pirmā grāmata, kur Jukī, Ulla un Bīra Bo sadraudzējās.
Mamma - Kas Tev šķita šajā grāmatā intresants?
Mikus - Man likās intresanti, kad ejot uz muzeju viņi varēja ietīties biļetēs, tas šķita jautri, kā arī pati izstāde, kura kustējās. Parasti muzejā Tu vienmēr saki, ka jābūt klusu, bet šeit izklausījās, ka ir jautri.
Mamma- Un, kas Tev nepatika šajā grāmatā?
Mikus - Man nepatika, ka viss bija tikai par muzeju un tā tik ātri beidzās.
Mamma - Un ka Tu domā, ko šī grāmata varētu mums iemācīt?
Mikus - Kad jādodas vairāk uz muzejiem, jo kāds varētu būt intresants.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma -Mikus, kurš no šis gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus - Es gribētu būt apsargs.
Mamma - Kāpēc apsargs?
Mikus - Jo tad visiem būtu mani jāklausa, es būtu svarīgs cilvēks, man viss būtu jāpieskata un es noķertu ļaundarus.
Mamma - Tad Tu grāmatā gribētu arī tādu lapusi, kur ir ļaundari un Tu viņus noķer?
Mikus - Jā! Un tad pēkšņi pazustu Ulla un Jukī ar Bīra Bo viņu meklētu, bet beigas izrādītos, ka viņa biļetēs, tā ietinusies, ka kontroliere nevarējusi pazīt un izmetusi.
Mamma - Kāpēc viņa būtu ietinusies tik ļoti biļetes un kur tamer būtu Jukī un Bīra Bo?
Mikus - Jukī un Bīra Bo palīdzētu Apsargam ķert ļaunos un Ulla tamer slēptos, tāpēc tik ļoti būtu ietinusies biļetes.
Mamma - Un, kas notiktu tālāk?
Mikus - Viņi visi sadraudzētos un būtu vēl vairāk draugi, būtu super komanda.

Jukī satiek draugus, 1

Helga Tormane, Zahars Ze

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus, kā Tev patika šī grāmata?
Mikus - Man patika.
Mamma - Un kas tieši Tev patika šajā grāmatā?
Mikus - Man ļoti patika, kad bija lieli zīmējumi, daudz bildes ar zīmējumiem.
Mamma - Kas vēl Tev patika šajā grāmatā?
Mikus - Man patika, ka Jukī, Ulla un Bīra Bo satikās un sadraudzējās un beigās kopā dzēra tēju.
Mamma - Un kā Tu domā, ko šī grāmata varētu mums iemācīt.?
Mikus - Man šķiet, kad varbūt to, ka nevajag baidīties prasīt palīdzību, ja kaut ko nesanāk atrast, jo tāda veidā var sadraudzēties un iegūt jaunus draugus.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma - Mikus, kurš no šīs gramatas varoņiem Tu gribētu būt?
Mikus - Es gribētu būt Bīra Bo.
Mamma - Kāpēc tieši viņš?
Mikus - Jo viņš dzīvo lielā mājā, ar trīs stāviem un skaistu pagalmu.
Mamma - Un varbūt ir kaut, kas ko Tu darītu savadak grāmatā, ka Bīra Bo?
Mikus - Es pastāstītu par savu sunīti, kas bija bildē un draugus aicinātu pie sevīm uz ballīti pagalmā.

Divi brāļi. Piedzīvojumi mežā

Sauļus Žuks

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus, vai Tev patika šī grāmata?
Mikus - Jā, es arī gribētu sev brāli, tādu kā tie puiši.
Mamma - Kas Tev viņos tā patika?
Mikus - Viņi bija gudri, zināja, kas jadara, ko drīkst un ko nedrīkst mežā un viņiem nebija bail, man būtu bail pa mežu vienam staigāt, jo Tu vienmēr saki, ka nevar iet talu prom no pieaugušā savadak var apmaldīties.
Mamma - Un kas vēl Tev patika šajā grāmatā?
Mikus - Tā burvju pūlts, es arī sev tādu gribētu. Tad es varētu arī kļūt neredzams un pa nakti iet pie tevīm gulēt.
Mamma - Un kas Tev nepatika grāmatā?
Mikus - Nezinu, viss itkā patika…. ( domā..) dīvaini bija tas, ka dzīvnieki mācēja runāt, jo viņi tak nerunā latviešu valodā, bet tāpat bij intresanti.
Mamma - Un ko Tu saprati izlasot šo grāmatu?
Mikus - To kad jābūt drosmīgam un jāpalīdz dzīvniekiem un citiem, ja tas ir nepieciešams un nav ko baidīties.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Mamma - Mikus, ja Tu varētu būt, kāds no gramatas tēliem kurš Tu gribētu būt?
Mikus - Es gribētu būt zaķis.
Mamma - Un kāpēc tieši zaķis?
Mikus - Jo viņš ir ātrs un var ātri aizbēgt prom. Un drosmīgs.
Mamma - Vai Tu gribētu arī mainīt kaut ko no tā, kas notika grāmatā?
Mikus - Jā, es gribētu, lai brāļi izglābj mani un vēlāk sēž ar mani nejau pīli.

Eju meklēt draugus! Poēma par surikatu

Varenais Sēlis

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Mamma - Mikus kā Tev patika šī grāmata?
Mikus - Man patika grāmata par surikātu Uvi, es arī gribētu būt viņa draugs.
Mamma - Kā Tu domā, ko Uvis vēlējās mums pastāstīt ar šo grāmatu?
Mikus - To ka viņš meklēja draugus. Es arī meklēju draugus.
Mamma - Un vai viņam izdevās tos atrast?
Mikus - Jā, viņi bij pie viņa mājās, gaidīja viņu un tad kopā devās uz Marsu.
Mamma - Vai bija arī, kas tāds, kas Tev nepatika šajā grāmatā?
Mikus - Man nepatika zirneklis, es ar viņu arī negribu draudzēties, bet surikātu gan draudzētos.
Mamma - Un ko tu gribētu surikātam Uvim pateikt, ja satiktu viņu?
Mikus - To, kad arī es esmu draudzīgs un varu būt viņa draugs, mēs kopā varētu smieties un priecāties.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Surikāts Uvis! Tāpēc, ka viņš ir ļoti jauks un mīļš. Gribētu, lai viņš nebēdājas. Dažreiz arī vienam pašam ir intresanti paspēlēties un tad citi paši nāk spēlēties, jo viņiem sāk palikt intresanti.