Matilde Lange

7 gadi, Rīga

Matilde ir zinātkāra un dzīvespriecīga septiņgadniece, kurai ļooti patīk lasīt grāmatas. Pašas izlasīto grāmatu skaits jau veido ievērojamu kaudzīti, taču joprojām patīk, ka vakaros lasa arī vecāki.

Iesniegtās recenzijas

Lilī un burvju kaķis Bubass

Baiba Zīle

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man patika burvju pasaule grāmatā, kā viss pārvērtās, kad Lilī skrēja pa ielu. Grāmatā dzīvnieki uzvedas kā cilvēki un tajā notiek visādi maģiski notikumi. Piemēram, Vilks atsūtīja pa pastu melno grāmatu, kura var izdzēst burtus un stāstus citās grāmatās, kas atrodas blakus. Nevar arī tādu grāmatu iznīcināt, jo tad tiks iznīcinātas citas grāmatas. Grāmatā ir par senu strīdu starp kaķi Bubasu un Vilku. Katram ir sava bibliotēka, bet Vilks vēlas, lai viņa bibliotēka ir vienīgā, tāpēc grib iznīcināt kaķa bibliotēku. Labāk būtu strīdu izrunāt, nevis taisīt atriebību, jo tā var izraisīt lielas sāpes. Vajadzētu dusmas izturēt un piedot otram, bet šajā grāmatā viņi vēl nesamierinās. Noteikti gribu lasīt nākamās grāmatas, lai uzzinātu, vai strīds tiks atrisināts.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Bubass un izmēģināt visas maģiskās lietas, kas atrodas burvju bibliotēkā, - melno apmetni, burvju brilles un teleskopu, arī guļamgrāmatu. Man patīk, kā kaķis ir iekārtojis savu bibliotēku. Īpaši - tējas galdiņš, uz kura tasītes saliek, kad tās izņemtas no grāmatas. Es gribētu, ka man pieder tāda bibliotēka. Tagad esmu savā istabā iekārtojusi sev lasīšanas stūrīti ar plediem un lampiņām.
Ja es būtu Bubass, tad es pēdējā nodaļā paliktu kopā ar Lilī sargāt bibliotēku, nevis ietu skatīties, kā policisti noņem pirkstu nospiedumus no durvīm. Lilī tad nebūtu viena, kad atnāktu Vilks. Grāmatā Lilī bija palikusi viena, tāpēc Vilks viņu biedēja, kad piesēja pie krēsla un lasīja bailīgu stāstu par astoņkāji. Man negribētos, ka Vilkam izdotos iznīcināt melno grāmatu un visas Bubasa grāmatas. Man nepatika, ka Bubass bija tik jūtīgs. Ja kaut ko izdarīja nepareizi, tad viņš uzreiz palika dusmīgs, piemēram, panda bibliotēkā ēda, bet ēst varēja tikai augšējā plauktā, un Bubass uzreiz uzmeta kūkumu un dusmojās.

Kika Mika un koncerta diena

Lina Žutaute

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Visinteresantākais grāmatā man šķita, kā Kika Mika noteica, uz kādu koncertu iet. Ja tētis uzvilka savu īpašo rokenrola krekliņu, Kika Mika zināja, ka koncertā varēs iztrakoties. Ja mamma ņēma līdzi ziedus, tad koncertā arī dejos. Ja vecmāmiņa sakārtoja grozā sviestmaizes, tad būs dabiskais koncerts. Bet šoreiz Kika Mika neatpazina, kur ies. Koncerts viņai patika, jo jau nākamajā dienā Kika Mika gribēja iet uz mūzikas nodarbībām.
Man grāmatā nepatika zīmējums, kurā kaķi dziedāja, bet vīrietis no loga šļāca viņiem virsū ūdeni. Zīmējumi grāmatā ir ļoti daudz, visas lapas ir aizpildītas. Tajos attēlots daudz vairāk nekā uzrakstīts. Grāmata stāsta, ka vajag būt drosmīgam, vajag saņemties, nevis baidīties, ka var būt kļūdas. Nekas traks nenotiks, ja kļūda gadīsies, vajag droši spēlēt tālāk.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Man gribētos būt mūzikas skolotājai, jo man bērnudārzā ir ļoti jauka mūzikas skolotāja un es pati gribētu būt mūzikas skolotāja, kad izaugšu liela. Man patika, kā viņa atklāja koncertu. Es viņas vietā vairāk palīdzētu bērniem. Zīmējumā varēja redzēt, ka viena meitenīte ir ļoti nobijusies, ļoti uztraucas. Es viņu vairāk iedrošinātu, nevis tīrītu tajā brīdī mūzikas instrumentu.

Spoku birojs. Atgadījums ar bīstamo miglu

Kristīna Olsone, Moa Vallīna

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

"Spoku biroja" grāmatās man patīk, ka darbība bieži notiek tumsā. Šī bija bailīgāka par "Atgadījums ar vilcienu katastrofu". Grāmatā man ļoti patika tā vieta, kur bērni aizgāja uz mežu ar spoku mikrofonu un ierakstīja, ko spoks runā. Kad viņi vēlāk Dzeltenajā pilī noklausījās ierakstu, atklājās, ka ir divi spoki, nevis viens, kā parasti. No grāmatas var mācīties to, ka nevajag uzreiz padoties. Tā arī Elsa un Kalle iedrošināja zirga saimnieku, kurš gribēja pārdot zirgu, kas katru nakti skrēja bez jātnieka uz ūdenskritumu. Sākumā liekas, ka spoks dara kaut ko sliktu, bet vēlāk izrādās, ka viņš tomēr grib labu izdarīt. Es uzzināju, ka spokam migla var izskatīties kā dūmi, tāpēc tas uztraucas, ka var aizdegties stallis un iet bojā dzīvnieki.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt spoks Lea, lai izmēģinātu, kā ir būt spokam. Es arī tā vēlētos jāt ar zirgu milzīgā ātrumā. Es spoku meitenes vietā tik ļoti neuztrauktos, ka nevar atrast atslēgu. Bet mēģinātu nomierināties un pameklēt ilgāk pie staļļa, nevis jātu uz ūdenskritumu.

Spoku birojs. Atgadījums ar vilcienu katastrofu

Kristīna Olsone, Moa Vallīna

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatu es izlasīju ātri, jo man ļoti gribējās zināt, kāpēc spoks tā dara. Katram spokam ir savs stāsts un es gribēju zināt, kāpēc viņš neļauj vilcienam iebraukt stacijā. Visvairāk man patika bailīgā sajūta pašā sākumā, kur visi gaidīja, kad vilciens iebrauks stacijā. Vēlāk vairs nebija tik bailīgi. Man patika, ka cilvēki grāmatā ir uzzīmēti līdzīgi kā izskatās dzīvē. Es arī izpētīju karti, kas bija grāmatā un kurā uzzīmētas grāmatā pieminētās vietas. Dažreiz es arī zīmēju karti, kā izskatās manos laukos. No grāmatas iemācījos, ka ir labi darboties kopā, sarunāt, kurš ko darīs. Tas palīdz ātrāk visu noskaidrot. Ja to darītu viens, tad ilgāk dienu paietu. Interesanti, ka grāmatā bērni visu dara paši un iet vieni paši, un nestrīdas viens ar otru. Vectēvs tikai gaida viņus kafejnīcā. Es ieteiktu grāmatu izlasīt citiem bērniem, lai justu to bailīgo sajūtu. Tāpēc arī es lasīšu citas Spoku biroja grāmatas.

2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā

Es gribētu būt Elsa un izmēģināt spoku pēdu meklēšanas ierīci, ar kuru var redzēt, kur spoks gājis. Un vēl es gribētu nogaršot spoku kēksiņus. Es izmeklēšanu sāktu ar spoku rokasgrāmatu, nevis ietu runāties ar cilvēkiem, vai viņi ir redzējuši kaut ko aizdomīgu. Tajā grāmatā ir visi spoki, kādi vispār ir. Tas ātrāk palīdzētu atrisināt. Man nebūtu bail iet pa tumsu kopā ar brāli.