Teodors Spole
7 gadi, Talsi
Mani sauc Teodors, bet vecāki mani sauc par mazo spridzekli vai sienāzīti, taču, kad es lasu grāmatas, tad es kļūstu ļoti mierīgs un iegrimstu stāstot. Es gatavojos pirmajai klases, tādēļ šovasar domāju lasīt daudz. Vēl man patīk spēlēt hokeju un trenniņi mums ir pat vasarā. Pavasarī es pirmo tauriņu redzēju dzeltenu, tādēļ: “Lai man un visiem, visiem saulaina un forša vasara!”
Iesniegtās recenzijas
Herbe ar lielo cepuri. Ilustrēts izdevums
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Man patika Herbe, jo viņš nolēma doties ceļojumā, neklausot citus rūķus, kuri baidījās doties, vai tikai strādāja un strādāja. Herbe bija ļoti drosmīgs un galu beigās viņš satika sev lielisku draugu – meža gariņu. Smieklīgi bija kā viņi baidījās no ļaunā Pamplača, kura nemaz patiesībā nebija. Vislabāk man patika interesantās Herbes cepures. Viņam uz galvas bija pat veselas divas cepures, viena iekšā otrai un pēc īpašas shēmas viņas varēja izvilkt vienu no otras. Vēl Herbes cepure varēja pārtapt par Laivu vai mājiņu, kurā kopā ar meža gariņu paslēpties no lietus. Man ļoti patīk, ka beigās Herbe bija sadraudzējies ar meža gariņu un nu ne viņam, ne meža gariņam vairs nebija jādzīvo vientulībā.2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Es izvēlējos ko vairāk uzzināt un pastāstīt par PŪĶIEM, jo Pamplačs bija pa pusei pūķis.Es zinu, ka īstenībā pūķi nedzīvo, bet man viņi vienalga patīk. Pūķi var būt gan labi, gan slikti. Pūķiem ir spērni un tie var lidot. Pūķi var spļaut uguni, tiem ir asi nagi un necaurduramas zvīņas. Leģendas par pūķiem ir vairāk kā tūkstots gadus senas. Par pūķiem ir uzņemtas daudzas filmas, filmiņas un sarakstītas daudzas grāmatas.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Plastmasas huligāni. Tas ir murgs!
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Šajā stāstā brāļi sastapās ar Negodiņa kungu. Viņš bija sadarījis sliktas lietas un piesārņojis ezeru, kurā vairs nevarēja ne peldēties, ne zivis izdzīvot. Un ja cilvēki turpinās piesārņot dabu, tad tā arī būs! Nafta nonāvē nabaga zivtiņas un arī netīros ūdeņos zivis nedzīvo. Man patika, ka viņi mežā nevis lasa sēnes, bet “sēņo” atkritumus. Kopā ar opi viņi arī makšķerēja ezerā, tikai nevis zivis, bet gan atkritumus. Es šo grāmatu ieteikti izlasīt visiem, jo tā pamāca, ka nevajag mest atkritumus uz ielas, vai ūdenī un nevajag taisīt caurules ar netīriem ūdeņiem, kas ieplūst ezeros. Negodiņa kungs beigās labojās un viņi sadraudzējās un nosvinēja Negodiņa dzimšanas dienu. Arī Dusmukule visā piedalījās un palīdzēja. Viņš gribēja būt dzīva būtne. Grāmatā var iemācīties interesantas nirēju zīmes ar kurām viņi zem ūdens var sazināties. Dusmukule bija labs nirējs un labs izmeklētājs. Un labi, ka tagad daudzas pudeles var nodot un dabūt naudiņu nododot, tad cilvēki tās vairs nemet zemē vai ūdenī.2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Es nolēmu pastāstīt par zivīm, jo man tas likās slikti, ja ūdenī vairs nedzīvotu zivis.Mans tētis brauc copēt un dažreiz es braucu viņam līdzi, tāpēc es zinu, ka mazas zivis un arī kaut kādas īpašas zivis nedrīkst makšķerēt, bet ja nomakšķerējās, tad tās ir jāpalaiž atpakaļ ūdenī.
Visiem, kuriem patīk zivis es ieteiktu aizbraukt pavasarī uz Kuldīgu, jo tur var redzēt lidojošās zivis. Zivis tur patiesībā cenšas tikt uz savām nārsta vietām, lai radītu bērniņus.
Es uzzināju, ka zivīm var būt jūras slimība, viņām var būt slikta dūša un zivis var pat vemt. Tādēļ tām zivtiņām, kurām ir šī jūras slimība, tad, ja jūrā, piemēram, ir lielie viļņi, ir jānonirst zemāk dzelmē, kur ūdens tā nešvunkājas.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Plastmasas huligāni. Draugs pazudis
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Brāļiem Klāvam un Intaram pazuda viņu draugs – maisiņš Dusmukule. Viņi darīja visu, lai viņu atrastu. Viņi vainoja puišu bandu, kuru sauca par Kaucekļiem un izspiegoja viņus. Izspiegojot Kaucekļus viņi satika maisu bandu ar piktiem maisiņiem. Brāļi tomēr vienojās, ka viņi iztukšos maisiņus, bet maisiņi viņiem palīdzēs atrast pazudušo draugu Dusmukuli. Izrādījās gan, ka Kaucekļi neko nezina par Dusmukuli. Kaucekļi darot savus sliktos darbus braukājās ar riteņiem pa rajonu un pie Klāva un Intara mājām izgāza miskasti. Intars sadzirdēja pazīstamu pukošanos un atrada Dusmukuli apgāztajā kaimiņienes Veras miskastē. Diemžēl piebrauca atkritumu vedēj mašīna un aizveda Dusmukuli uz izgāztuvē. Kaija palīdzēja Dusmukulei nokļūt atpakaļ un izstāstīt par šausmām, kas notiek izgāztuvē.2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Klāvam un Intaram skolā bija uzdots tāds darbiņš pētīt pļavas puķes vienā kvadrātmetrā. No sākuma viņiem tas likās muļķīgs uzdevums, bet tikai vēlāk skolotājs pastāstīja un viņi saprata, cik svarīgas ir tādas pļavas visiem kukainīšiem, putniem un īpaši BITĒM.Zinātnieki domā, ka bites uz mūsu zemes dzīvo jau 30 miljonus gadus. Man tas liekas ļoti daudz.
Bites ir ļoti svarīgas mūsu planētai. Ja nebūtu bitīšu tad mūsu zeme pat varētu iet bojā. To svarīgo lietu, kuru bites dara sauc par apputeksnēšanu. Tādēļ visi augi var augt, raža dārzos ienākas. Bitēm vajadzīgas puķu pļavas, bet bites mirst no visādām ķīmijām, kuras izmanto cilvēki.
Ja kāds cilvēks ir ļoti strādīgs un čakls, tad par viņu saka – čakls kā bitīte. Lai es varētu apēst vienu karoti, uzzināju, ka 200 bitēm jāstrādā no viena rīta līdz nākamajam rītam.
Vēl es zinu, ka bitēm patīk tādas puķes facēlijas, jo mēs tās speciāli priekš bitītēm katru gadu sējam savā dārzā.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Plastmasas huligāni
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Grāmata māca saudzēt dabu. Tā māca nemest zemē plastmasas maisiņus, māca, ka labāk uz veikalu būtu doties ar saviem maisiņiem, bet tos plastmasas maisiņus, kas ir mājās vajag izmantot atkal, jo maisiņiem patīk, ka tos izmanto un izmanto atkal. Arī piktais maisiņš Dusmukule, kurš vēlāk izrādījās nav nemaz tik pikts gribēja tikt izmantots, taču diemžēl kāds jau veikalā saplēsa viņa rokturi un nometa zemē. Es domāju, ka tādēļ viņš sadusmojās un kļuva tāds pikts, bet vēlāk, kad sadraudzējās ar Klāvu un Intaru vairs nebija tik dusmīgs. Grāmatā bija ļoti laba pamācība kā locīt plastmasas maisiņus un mēs mājās salocījām visus mūsu maisiņus, tagad tie aizņem daudz mazāk vietas un izskatās daudz laimīgāki.2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Klāva iepazīšanās ar Dusmukuli notika tā, ka maisiņš izlikās par EZI un pārbiedēja Klāvu.Es noskaidroju, ka Eži ir nakts dzīvnieki un tas nozīmē, ka viņi dienā guļ, bet naktī neguļ. Tādēļ ezīšus var sastapt tikai tad, ja vēlu iet gulēt.
Noteikti nekad nedodiet ezīšiem pienu. Ežiem piens nav labs, tad viņiem var sāpēt vēders.
Eži ir medniek-dzīvnieki, kas nozīmē, ka viņi savu ēdienu medī. Taču viņiem ir slikta redze. Lai noķertu medījumu viņi izmanto savu degunu un ausis.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Puika, kas spēlējās ar lellēm
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Lauris atrada lelli Baibiņu. Viņam paveicās, jo viņš ļoti gribēja lelli, bet omes viņam nepirka lelli, jo domāja, ka puikām nevajag spēlēties ar lellēm, taču ja tā padomā, tad arī varoņu figūriņas un lego figūriņas ir kā lelles, bet ar tām pukas var spēlēties bez pārmetumiem. Grāmatā bija interesanti stāsti par visādām puiku un meiteņu atšķirībām, par atšķirīgām frizūrām, drēbēm, darbiņiem, rotaslietām un daudz ko citu. Īstenībā jau nemaz nevajadzētu būt sadalītām visām tām lietām, jo Skotijā vīrieši valkā svārkus, mācītāji valkā kleitas - talārus, indiāņi rotājas, sievietes var būt kosmonaudes un armijnieces, bet vīrieši var gatavot ēst. Pēterīša tētim virtuvē gan gāja ļoti smieklīgi, viņam nekas neizdevās un viņš pat veļas mašīnu nemācēja ieslēgt, bet putru izvērija ar sāli. Laura tētis sākumā arī nemācēja daudz ko gatavot, bet beigās iemācijas no pavārgrāmatām un es domāju, ka arī Pēterīša tētis iemācītos labi gatavot, ja viņš ilgāk trennētos un pamācītos. Mans mīļākais stāsts bija par raudāšanu un neraudāšanau – par Jāni Neraudāni un arī par Daumantu – zēnu ar lielajām dūrēm, kurām bija jāpiesien skrituļslidas. Šo grāmatu lasot, varēju labi izsmieties, noteikti to ieteiktu izlasīt saviem draugiem.2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Lauris apmeklēja ļoti jauku skolu, kurā dzīvoja ĒZELIS. Es gribētu et skolā, kurā ir arī dzīvnieki, vēl labāk, ja vesels zooloģiskais dārzs.Es uzzināju, ka ir tāds teiciens - ietiepīgs kā ēzelis. Teiciens radies no tā, ka ēzeļi ir ļoti ietiepīgi dzīvnieki. Ja viņi iespītējas, tad nekust ne no vietas.
Ezeļu lielajām ausīm izrādās ir praktiska nozīme, tās palīdz ēzelim gan ļoti labi dzirdēt, gan arī saglabāt vēsumu. Lielās ausis palīdz izkliedēt iekšējo karstumu. Īpaši tas noder ēzelīšiem, kuri dzīvo karstot tuksnešos.
Ezelīši vislabāk jūtas dzīvojot barā. Tādēļ, ja kāds nolemj, ka viņš gribētu turēt ēzeli, tad vajadzētu uzreiz vairākus, lai vienam ēzelim nebūtu vientuļa sajūta.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Cerību burbuļi. Neparasti dzejoļi un jautri smaidāmpanti
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Lasot grāmatu es iedomājos, cik labi būtu, ja es varētu lidot ar tādu burbuli. Zīmējumi šajā grāmatā bija ideāli un tāpēc man bija viegli iztēloties kā arī es varētu lidot ar tādu burbuli.Man patika dzejolis par tām ķiverēm – tas manuprāt bija vissmieklīgākais. Izrādās, ka vajag iegādāties arī Annas pretaizsardzības ķiveri. Un dzejolis par skudrām bija superīgs.
Dzejoļi bija interesanti un tiešām arī smieklīgi. Šī pilnīgi oficiāli ir labākā dzejoļu grāmata, kādu es esmu lasījis.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Atnest SKUDRAS uz savu istabu, būtu iespaidīgi :)Par skudrām ir ļoti daudz interesantu faktu: tās ir superstipras, tām nav plaušu, nav arī ausu, bet ir divi vēderi un var būt pat spārni. Nekas gan no šī visa nestāv klāt sekojošajam, ko uzzināju par skudrām – ir tādas zombiju skudras. Eksistē tādas sēnes, kuras ar savām toksiskajām sporām inficē skudru un sāk viņu kontrolēt. Sēne it kā liek skudrai kāpt kokā un ieāķēties lapā, jo tas ir labi sēnei. Skudra iet bojā un izdala sporas, kuras inficē tālāk citas skudras. Dažas skudru sugas ir iemācijušās atpazīt zombij-skudras un aiznest tās tālu prom no savas kolonijas, lai pasargātu pārējās skudras.