Marta Prūse
15 gadi, Ikšķile
Mani sauc Marta, man ir 15 gadi, un es mācos 8. klasē. Lasīšanas stafetē piedalos jau septīto gadu. Brīvajā laikā nodarbojos ar futbolu un spēlēju arī tenisu. Man ļoti patīk lasīt grāmatas, lai gan mācību gada laikā tam ne vienmēr atliek pietiekami daudz laika, un reizēm pietrūkst arī motivācijas. Tāpēc lasīšanas stafete man vienmēr ir bijusi lieliska motivācija atrast laiku arī grāmatu lasīšanai.
Iesniegtās recenzijas

Triloģijas "Laika čūskas pavēlniece" I grāmata "Pavediens"
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Doroteja ir parasta meitene, tomēr viņai piemīt kādas īpašas spējas - viņa spēj ceļot laikā. Kādu dienu viņa atrod pavisam parastu auskaru. Taču tam pieskaroties, pēkšņi nokļūst svešā vietā — Grieķijā, Krētas salā. Doroteja nesaprot, kāpēc šeit nonākusi, un nolemj izlikties par vietējo meiteni, lai izzinātu patiesību. Viņa satiek kādu īpašu puisi Sīrusu, bet kādu dienu viņi uzzin, ka Krētas salai draud briesmas. Viņiem ir jāizglābj dzīvības kauss, kas atrodas labirintā kur dzīvo mežonīgais Mīnotaurs. Vai viņiem izdosies kausu glābt, vai būs jādzīvo dievu pakļāvībā, kas ieradušies no debesu okeāna.Grāmata bija ļoti aizraujoša, piedzīvojumiem pilna.Manī bija vēlme tikai lasīt uz priekšu, lai uzzinātu, kas notiks tālāk. Galvenā atziņa ko ieguvu - nekad pilnībā neuzticies pat vistuvākajam cilvēkam, jo tu nekad nevari zināt, kāds viņš ir patiesībā. Grāmata ir piemērota visiem vecumiem, tā ir sarakstīta ļoti viegli lasāmā valodā, ar dažādiem aizraujošiem piedzīvojumiem.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja uz vienu dienu es varētu kļūt par kādu grāmatas varoni, izvēlētos Doroteju. Viņa ir ļoti pašpārliecināta, ātri spēj pielāgoties neierastām situācijām. Ir apņēmīga un nebaidās stāties pretī briesmām, lai palīdzētu citiem. Es noteikti nebūtu tik viegli visiem uzticējusies, jo tomēr tā ir pavisam sveša vieta un nevar zināt kāds katrs patiesībā ir. Piemēram, kad viņi devās labirintā izrādījās, ka viens no viņiem, kurš likās ļoti nevainīgs, īstenībā strādāja dievu labā.
Meitene zilā kleitiņā
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Kādu nakti Beatrises kaimiņu mājā izcēlās liels ugunsgrēks. Pēc kāda laika , kad Beatrises mammai atkal bija naktsmaiņa, viņa izdegušajā dzīvoklī ieraudzīja kādu meiteni zilā kleitiņā. Abas meitenes sarunāja noiet lejā un satikties. Viņām gāja ļoti jautri - runāja un smējās visu nakti. Nākamajā rītā Beatrise par meiteni (Deinu) izstāstīja mammai, bet mamma gan apgalvoja, ka dzīvoklī neviens nedzīvo. Viņa saprata, ka Deina ir meitene, kas naktī, kad izcelās ugunsgrēks ir nomirusi. Deina bija spoks, ko redzēja tikai Beatrise. Deinas vecāki izrādās bija nokļuvuši jau kautkur citur, bet viņa - palikusi šeit. Stāsta gaitā atklājās kāds pavisam biedējošs noslēpums. Tas arī deva atbildi - kāpēc Deina ir palikusi šeit, nevis devusies ar vecākiem.Grāmata bija ļoti aizraujoša un piedzīvojumiem pilna. Lai gan grāmata bija nedaudz arī bēdīga, manī bija nerimstoša vēlme katru brīvu brīdi lasīt, lai uzzinātu, kas notiks tālāk. Manuprāt, grāmata ir piemērota jebkuram, viegli lasās un ir ļoti interesanta.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja varētu uz vienu dienu kļūt par kādu grāmatas varoni, kļūtu par spoku Deinu. Man gribētos būt neredzamai, lidināties apkārt un satikt kādu cilveku, kā Beatrisi, kas tevi arī redz. Deina ir ļoti pašpārliecināta un vienmēr bija Beatrises klātbūtnē, lai zinātu, ka viņai viss ir labi. Grāmatā ja es būtu Deina, mēģinātu arī saprast kādēļ mani redz tikai Beatrise un neviens cits, un kādēļ viņa neredzēja nevienu citu spoku.
Skolas spoks
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Kādu dienu Kaspara vecāki paziņo, ka viņam uz laiku jāpārvācas dzīvot pie omes Liepājā, jo ir dabūjuši darbu Īrijā. Kamēr visu sakārto Kaspars līdzi braukt nevar. ''Kā nu tagad būs jaunajā skolā,'' prāto Kaspars. Skolā visi viņu vienmēr apsmējuši, bet varbūt jaunajā skolā būs savādāk? Pirmo skolas dienu Kaspars sāk veiksmīgi, līdz atgadās, kas pavisam niecīgs. Tomēr tā nieka dēļ klasesbiedri sāk Kasparu izsmiet. Katru dienu viņi atrada, par ko viņu izsmiet. Kādu dienu notiek kas neparasts un Kaspars satiek ''skolas spoku''. Spoks apgalvo, ka mācās viņa klasē un sauc Marta. Bet Kaspars ir drošs, ka viņa klasē tāda Marta nemācās. Marta saka, ka palīdzēs Kasparam atriebties klasesbiedriem, kuri viņu izsmējuši! Bet kas tad viņa tāda ir? Un kāpēc Marta vēlas Kasparam palīdzēt? Drīz vien Kaspars atklāj kaut ko pavisam dīvainu un neparastu par noslēpumaino spoku vārdā Marta.2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja man būtu iespēja kļūt par kādu grāmatas varoni, es kļūtu par Kristu. Viņa ir ļoti jauka meitene, un jau no paša sākuma Kasparu neizsmēja. Es Kristas vietā, tad kad visi pārējie klasesbiedri Kasparu izsmēja, nebūtu vienkārši stāvējusi malā. Viņa gan nedaudz Kasparu aizstāvēja. Domāju, ka es būtu vēl informējusi kādu no pieaugušajiem par radušos situāciju.Kad Kaspars Kristai centās paskaidrot to, ka spoks Marta cenšas viņai nodarīt pāri.Es šajā brīdī būtu uzreiz viņam noticējusi. Jo īpaši pēc atgadījuma ar spoguli, kad tas pēkšņi ne no kā, gandrīz uzgāzās viņai tieši virsū.

Lilī un burvju kaķis Bubass
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Kādu dienu Lilī nokļūst kādā bibliotēkā. Izrādās, ka tā nemaz nav parasta, bet gan burvju bibliotēka, kuras īpašnieks ir kāds pavisam neparasts kaķis Bubass. Kādu dienu bibliotēkā ierodas šerifs Šeldons kopā ar savu palīgu – vārnu Karu. Šerifs paziņo, ka pazudušas ir divas meitenes un ka ar meiteņu pazušanu ir saistīts Bubasa lielākais ienaidnieks - vilks. Vilks izmantojot savu ''melno grāmatu'' dažādos veidos mēģina atriebties Bubasam. Bubass to tā neatstās un izdomā plānu kā sagūstīt vilku, taču notiek, kas pavisam negaidīts.Grāmata bija aizraujoša un ar ļoti skaistām ilustrācijām. Katrā nodaļā parādījās jauns varonis un jauna problēma, kas jāatrisina. Notikumi grāmatā bija ļoti aizraujoši, tomēr domāju, ka grāmata ir vairāk piemērota pirmsskolas bērniem - tādiem kuriem ir bagāta iztēle un patīk neparasti notikumi.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja es uz vienu dienu varētu kļūt par kādu grāmatas varoni, es izvēlētos kļūt par Bubasu. Viņš ir ļoti mierīgs kaķis, bet, ja nepieciešams, spēj kļūt arī dusmīgs un ieviest kārtību. Bubass ir attapīgs un ļoti kārtīgs – viņš nekad nepieļauj, ka kāds ēd vai dzer, lasot grāmatas.Ja es būtu Bubass, es nebūtu tik augstās domās par sevi. Neprasītu, lai mani uzrunā ar “jūs” vai sauc par “cienījamo” vai “godājamo”. Tāpat es noteikti nebūtu atstājusi Lilī vienu augšā bibliotēkā, kad visi devās lejā, lai dabūtu pirksta vilka nospiedumus. Ja kāds būtu palicis bibliotēkā kopā ar Lilī, vilks neuzdrošinātos spert soli iekšā.

Izglābt vasaras brīvlaiku
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
Vasaras brīvlaiks ir katra skolēna visgaidītākais brīvlaiks. Var iet peldēties, sauļoties, satikties ar draugiem un darīt vēl ļoti daudz citu aizraujošu lietu. Bet kādu dienu Luīzei, Kārlim un Gustavam skolā paziņo, ka ir nolemts pagarināt mācību gadu līdz pat jūnija vidum. Bet tā taču ir labākā vasaras daļa! Draugi saprot, ka to tā atstāt nevar, un viņi izdomā ģeniālu plānu kā atgūt savu vasaras brīvlaiku. Tas nemaz viņiem nesanāk tik viegli, jo daži skolotāji ir galīgi sajukuši prātā.Grāmata bija ļoti interesanta un ātri lasījās uz priekšu. Katrā nodaļā notika, kas pavisam aizraujošs un pilnībā negaidīts. Grāmata bija piedzīvojumiem pilna un noteikti pierādīja, cik ļoti svarīgs skolēniem ir vasaras brīvlaiks.
Galvenā atziņa šajā grāmatā noteikti varētu būt - nespriest par cilvēku sliktu, pirms neesi viņu iepazinis. Piemēram, kā draugiem gāja ar jauno klases skolotāju Čiekuru, kuru sākumā uzskatīja par tikpat prātā sajukušu kā pārējos, bet izrādījās pavisam savādāk.
Grāmatu ieteiktu izlasīt pilnīgi jebkuram, tā ir atbilstoša visiem vecumiem, un ir ļoti viegli saprotama.
2. Iejūties grāmatas varoņa tēlā
Ja man būtu jāizvelās varonis par kuru es gribētu uz vienu dienu kļūt, noteikti izvēlētos Luīzi. Viņa ir ļoti pašpārliecināta un nekad nebaidās izteikt savu viedokli. Man ļoti patika viņas apņēmība un pārliecība par sevi, ka vajag, un ir spējīga izglābt vasaras brīvlaiku.Ja es būtu Luīze, es nebūtu no paša sākuma bijusi tik naiva pret jauno skolotāju Čiekuru, pieņemot, ka arī viņs ir sajucis prātā tāpat kā visi pārējie skolotāji. Viņš jau kopš pirmās dienas ierodoties skolā nebija pārāk priecīgs ieraugot Luīzi un draugus, pēc iepriekšējā vakara atgadījuma, kad draugi noturēja viņu par zagli. Tāpēc noteikti, jau no paša sākuma, mēģinātu pamanīt to, ka īstenībā viņs ir viens no foršākajiem skolotājiem skolā.